معاون دادگستری یزد تأکید کرد؛
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان يزد گفت: احکام جایگزین حبس و خدمات عمومی رایگان یک ظرفیت قانونی بسیار خوب است که قانونگذار برای برخی از جرائم و افراد بدون سابقه که براساس یک حادثه مرتکب جرم شده‌اند، در نظر گرفته است.
کد خبر: ۷۴۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 19 May 2019

«محمدحسین رحیمی‌زاده» در حاشیه بازدید ريیس کل دادگستری استان و شورای معاونین دادگستری از زندان مرکزی یزد، با اشاره به اعلام نیاز حدود 500 نفر از سوی نهادهای پذیرنده خدمت، افزود: این مسئله فرصت استفاده از ظرفیت مجازت‌های جایگزین و احکام انجام خدمات عمومی رایگان را فراهم کرده است.

وی اظهار كرد: تنها یک اداره کل جهت استفاده از خدمات عمومی رایگان محکومین به عنوان مجازات جایگزین به تعداد حدود 200 نفر اعلام نیاز کرده است و الان زمان آن رسیده که از این ظرفیت اصلاحی به نحو احسن استفاده شود.

این مقام قضايی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 164 رأی محاکم در خصوص خدمات عمومی رایگان صادر شد که از این تعداد 84 رأی اجرا شده است.

رحيمي‌زاده خاطرنشان کرد: تمام ابعاد و جوانب اجرای این قانون مد نظر قرار گرفته و 12 وزارتخانه، هفتسازمان و 12 مؤسسه عمومی به عنوان دستگاه‌های پذیرنده معرفی شده و جنبه‌های نظارتی و اجرایی آن نیز دیده شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار