استاندار اصفهان مطرح کرد:
استاندار اصفهان در آیین افتتاح ساختمان سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان اظهارداشت: متون ارزشمند اسناد تاریخی گنجینه هایی هستند که باید برای رفع مشکلات، مورد استفاده اجرایی و عملی قرار گیرد.
کد خبر: ۷۴۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 19 May 2019

به گزارش تابناک، عباس رضایی در آیین افتتاح و تجهیز ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان که با حضور دکتر بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، برگزار شد، اظهارداشت: مطالب و متون ارزشمند اسناد تاریخی که نگهداری می شوند باید در طول زمان  مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بسیاری از این اسناد می تواند مورد استفاده اجرایی و عملی قرار گیرد، افزود: به عنوان مثال در سند توزیع آب شیخ بهایی نکات بسیار خوبی در رابطه با آمایش سرزمین وجود دارد که نه تنها می تواند در دانشگاه ها تدریس شود بلکه بخوبی وضعیت نگهداری و توزیع آب در منطقه مرکزی کشور را تشریح می کند.

وی خاطر با اشاره به اینکه در سیل اخیر نیز با استفاده از این سند از بروز خسارت در استان جلوگیری شد، تصریح کرد:  مادی ها که از زمان شیخ بهایی و در سند او وجود داشته، با مهار و حفظ جریان آب مانع تخریب ناشی از سیل در اصفهان شده و این امر نشان می دهد که سند شیخ بهایی چقدر کارشناسی و حساب شده بوده است.

وی با بیان اینکه توزیع آب در سند شیخ بهایی حتی می تواند در حل مسائل آبی کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: در سال های اخیر به این سند بی توجهی شده است.

عباس رضایی با اشاره به لزوم تخصیص بودجه این سازمان، اظهارداشت: بسیاری از دستگاه های اجرایی در استان دارای بودجه ملی هستند ولی متاسفانه در تخصیص بودجه این سازمان ها رعایت عدل و انصاف صورت نمی گیرد و لازم است که مدیران مربوطه نسبت به تخصیص این اعتبارات تلاش جدی تری داشته باشند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مردم باید از نگهداری مطلوب این اسناد اطمینان خاطر داشته باشند، افزود: در این صورت میل و رغبت مردم برای تحویل اسناد و کتاب های خطی بیشتر خواهد شد و امیدواریم روزی برسد که این اسناد تاریخی حفظ و متون ارزشمند آن مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر بروجردی نیز در این آیین اسناد را پشتوانه ای برای هویت ملی ما برشمرد و افزود : باید برای حفظ و استفاده صحیح از آنها تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی سازمان ها و وزارتخانه ها موظف به همکاری و ارائه اسناد به کتابخانه ملی هستند، گفت: این فرهنگ در جامعه نیز باید تسری یابد و تمامی مردم باید بدانند که نگهداری اسناد در این مرکز هم سودمند است و هم اعتباری مضاعف به اسناد می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار