براساس انتخاب سازمان جهانی بهداشت اعلام شد؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تلاش است تا معیارهای سازمان جهانی بهداشت را در این بیمارستان محقق سازد و به عنوان مرکز تحقیق بیماری تب کریمه کنگو در بین سایر کشورها معرفی شود.
کد خبر: ۷۴۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 19 May 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر بدیعی افزود: از بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، دانشگاه علوم بیمارستان امام رضا(ع) مشهد؛ مرکز تحقیق بیماری تب کریمه کنگو پزشکی مشهد و بیمارستان امام رضا(ع) انتخاب شدند تا این بیمارستان معیارهای انتخابی سازمان جهانی بهداشت را کسب کند و به عنوان مرکز تحقیقات در خصوص این بیماری شناخته شود.

 

به گفته وی، از همین رو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تلاش است تا معیارهای سازمان جهانی بهداشت را در این بیمارستان محقق سازد و به عنوان مرکز تحقیق بیماری تب کریمه کنگو در بین سایر کشورها معرفی شود.

 

بدیعی ابراز کرد: نمایندگان وزارت بهداشت در بازدید های خود از بیمارستان امام رضا(ع) نکاتی که باید از سوی بیمارستان برای کسب این جایگاه علمی لازم است را یادآوری می کنند تا  معاونت درمان با برنامه ریزی اقدامات اساسی در زمینه این بیماری را انجام دهد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از مهر سال گذشته در دو نوبت دو تیم ۱۲ نفره از سوی وزارت بهداشت برای بررسی شرایط بیمارستان امام رضا(ع)، از این مرکز درمانی بازدید کردند، ابراز کرد: در راستای آماده سازی بیمارستان امام رضا(ع)، سایت کنترل عفونت این بیمارستان به سایت معاونت درمان لینک شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تهیه گزارش کاملی از وضعیت اتاق های ایزوله فشار منفی در دانشگاه جهت طرح در هیات رئیسه از دیگر اقدامات در این زمینه بود، اظهار کرد: علاوه براین دستور العمل های کشوری کنترل عفونت در قالب پرونده بهداشتی پزشکان مورد پایش قرار گرفته است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تدوین فرایند یکسان سازی پرونده بهداشتی پزشکان و بررسی وضعیت کنترل عفونت در عمل (زمان ماندگاری ست های استریل، پوشش کارکنان، اسکراب جراحی و ...) از اقدامات در این زمینه است.

 

بدیعی گفت: درخواست برگزاری دوره کنترل عفونت برای رزیدنت های بدو ورود، همچنین درخواست فعال سازی مجدد سایت کنترل عفونت بیمارستان امام رضا (ع) برای کل دانشگاه از دیگر موارد طرح شده در کمیته کنترل عفونت دانشگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار