عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی :
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌عدالتی مسئولان استانی در تخصیص اعتبارات و امکانات به شهرستان‌ها باعث طرح نظریه "تشکیل استان اصفهان شمالی" شد.
کد خبر: ۷۴۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 19 May 2019

یه گزارش تابناک، سمیه محمودی با بیان اینکه نگاه ناعادلانه و تبعیض مسئولان باعث شد تا شهرستان‌های شمالی به دنبال استقلال باشند، اظهار کرد: اگر این دیدگاه اصلاح نشود، سایر شهرستان‌ها نیز خواستار استقلال می‌شوند.

وی تصریح کرد: بی‌عدالتی مسئولان استانی باعث شد تا مردم و مسئولان کاشان به دنبال جداشدن از این استان باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی مدیران استان اصفهان و بعضی ادارات به سختگیری و پاسخ منفی مشهور هستند، ادامه این رویه به فرار سرمایه، نیروی کار متخصص و افراد شایسته‌ای منجر می‌شود که می‌توانند سهم مؤثری در پیشرفت و توسعه استان داشته باشند.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر بروکراسی سنگین اداری در استان برداشته شود و روند اجرای امور آسان شود و همه مدیران به این مسئله باور داشته باشند که شأنی جز خدمت‌رسانی به مردم ندارند، نارضایتی‌هایی که منجر به مطالباتی همانند ایجاد اصفهان شمالی شد نیز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: لازم است مدیران‌ کل اختیارات بیشتری به مدیران شهرستانی تفویض و شرایطی را فراهم کنند که از اطاله امور اداری و فرایند اخذ مجوزها کاسته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداری و مدیران کل استان باید نگاهی جامع و همه‌جانبه به مسائل همه شهرستان‌ها داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید بودجه و اعتبارات استانی بر اساس توانمندی، ظرفیت و نیاز هر منطقه توزیع و به نیازهای واقعی مردم مناطق استان توجه شود.

محمودی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرضا و دهاقان نیز نارضایتی زیادی از عملکرد برخی مدیران وجود دارد، اظهار کرد: خدمت به مردم باید فراتر از شعار باشد؛ مردم مطالباتی دارند که مسئولان موظف به برآورده کردن آن‌ها هستند و اگر در انجام این وظیفه کوتاهی کنند نارضایتی‌ها افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: همه شهرستان‌های استان توانمندی‌هایی دارند که مسئولان باید با اختصاص بودجه و امکانات مناسب، زمینه به فعلیت رسیدن آن‌ها را فراهم کنند؛ اگر رویه فعلی اصلاح نشود قطعا سایر شهرها نیز خواستار کسب استقلال یا پیوستن به دیگر مناطق می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار