استاندار قزوین گفت:اجرای تمام قوانین مربوط به ایثارگران و مفاد قانونی آنها برای همه دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است و هرگونه ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری هم در این خصوص به دستگاه ها باید اجرا شود.
کد خبر: ۷۴۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 19 May 2019

قوانین مربوط به ایثارگران برای همه دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است

به گزارش تابناک قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار عصر شنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری قزوین برگزار شد، عنوان کرد: باید گروهی از صاحب نظران و نخبگان دانشگاهی برنامه ای جهت رشد فرهنگ ایثار تدوین کرده و آن را در جامعه نهادینه کنند
وی اظهار داشت: اینکه امروز به محض گران و کمیاب شدن یک کالا مردم برای خریدن آن صف بکشند ظلم به همنوع و به نوعی ضد ایثار است و به کشور صدمه می زند.
زاهدی با بیان اینکه چنین اعمال و اعتقاداتی ایجاب می کند که ایثار و شهادت توسعه یابد گفت: به منظور تحقق این امر به نظر می رسد باید گروهی از صاحبنظران و نخبگان دانشگاهی برنامه ای جهت رشد فرهنگ ایثار در مردم تدوین کنند.
استاندار افزود: فرهنگ مساله ای عمومی است و باید به گونه ای رشد کند که مردم ما بتوانند در برابر هر سختی از جمله گرانی، تحریم، خشکسالی، بی آبی و جنگ مقاومت و ایستادگی کنند.
زاهدی افزود: متاسفانه کشور به قدری با مشکلات متعدد رو به رو است و حتی جلسات ما برای حل مسایل بسیار پیش پا افتاده و قابل حل گرفته می شود اما از کارهای مهمتری مانند فرهنگسازی غافل مانده ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:اجرای تمام قوانین مربوط به ایثارگران و مفاد قانونی آنها برای همه دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است و هرگونه ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری هم در این خصوص به دستگاه ها باید اجرا شود.


استاندار با اشاره به برخی مشکلات اعتباری در خصوص اجرای قوانین اضافه کرد: زمانی در سال های قبل اعتبارات تمام دستگاه های اجرایی در داخل استان ها متمرکز بود اما به تدریج اختیارات از استان ها گرفته و به سازمان های مرکزی داده شد که به خاطر گرفتاری های زیاد نمی توانند به همه پاسخ دهند.


زاهدی ادامه داد: در حال حاضر شورای برنامه ریزی استان فقط برای 20 درصد اعتبارات می تواند تصمیم بگیرد و درخصوص 80 درصد آن با الزامات قانونی از سوی مرکز تصمیم گیری می شود. 


وی با تاکید بر اینکه کشور ما به دلیل موقعیت استراتژیک که در مسیر شرق و جنوب شرق آسیا به اروپا بوده و همچنین دارا بودن منابع عظیم نفت و پیروزی انقلای اسلامی همواره در معرض تهدید و توطئه ها بوده و تاکنون نیز این تهدیدها تمام نشده است به همین جهت باید همیشه آمادگی خود را در برابر دشمنان حفظ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار