رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام:
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام گفت: ۵ هزار دانشجو در ۹ واحد دانشگاهی پیام نور در سراسر استان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۷۴۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 19 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس سهراب‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام گفت: ۵ هزار دانشجو در ۹ واحد دانشگاهی پیام نور در سراسر استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این تعداد دانشجو در ۴۶ رشته تحصیلی علمی، فنی مهندسی، علوم انسانی و پایه و … مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تصریح کرد: ۹۰ درصد دانشجویان، استاتید و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بومی استان هستند.

سهراب‌زاده بیان داشت: مهمترین رویکرد دانشگاه پیام نور که در بندهای اساس نامه بر آن تاکید شده مشارکت دانشجویان در مسائل اجتماعی و فرهنگی است که دانشگاه پیام نور ایلام در این راستا با فرهنگ‌سازی گام‌های مثبتی در راستای توسعه و پیشرفت برداشته است.وی یادآور شد: تمامی شهرستان‌های استان به‌جز شهرستان سیروان دارای شعب دانشگاه پیام نور  هستند که خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی و .. به دانشجویان ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: راه اندازی خانه سلامت، مرکز مشاوره، تشکیل سمن در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و …. از مهمترین برنامه‌های اجرایی موفق در زمینه های‌مختلف اجتماعی و فرهنگی در این  فضای آموزشی است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی دانشگاه پیام‌نور ایلام در بین ۳۲ دانشگاه مرتبط کشور در رده چهارم قرار دارد و این نشان از توجه این دانشگاه به مقوله ورزش است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴ سالن ورزشی در دانشگاه‌های پیام نور شهرستان‌های ایلام، دهلران، دره شهر و سرابله فعال بوده که در طول سال مسابقات ورزشی مختلفی در این فضاها برگزار می‌شود.

سهراب‌زاده بیان داشت: نشریات دانشجویی، دانشگاه پیام‌نور استان در بین دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور، سال گذشته موفق به کسب ۹ مقام شد که این امر مهم نشان از اهمیت این مرکز آموزشی به مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و … در بین دانشجویان است.رئیس دانشگاه پیام نور استان افزود: در راستای کمک مالی به دانشجویانی که برای پرداخت شهریه  با مشکل مواجه هستند این دانشگاه اقدام به راه اندازی «صندوق دانشجویی» کرده که در پایان هر ترم با بررسی در خواست دانشجو کمک هزینه تحصیلی به آنان ارائه خواهد داد.

وی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی در سال‌جاری، دبیرخانه ستاد اربعین پیام‌نور سراسر کشور در دانشگاه پیام نور استان ایلام مستقر خواهد شد.

به گفته رئیس دانشگاه پیام‌نور ایلام ۹۹ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور ایلام بومی هستند.

لازم به ذکر است؛ تعداد ۹ مرکز علمی و دانشگاهی در استان ایلام تعریف شده است./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار