تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیرگذاری مطلوب جشنواره کتابخوانی رضوی بر کودکان، گفت: اگر خانواده‌ها وارد عرصه کتاب و کتابخوانی شوند، بیشترین تاثیر آن به صورت غیر مستقیم در کودکان و افراد پیرامون مشاهده می‌شود
کد خبر: ۷۴۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 19 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- فرزاد رحیمی با اشاره به جشنواره کتابخوابی رضوی، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه کودک و نوجوان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
وی افزود: اگر بتوانیم از ابتدا کودکان را با مقوله کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم علاوه بر فراهم کردن زمینه رشد فکری آن‌ها موجب می‌شود از بسیاری مسیرها همچون استفاده بیش از حد از فضای مجازی و کانال‌های ارتباطی مختلف در سطح جامعه، که می‌تواند تاثیرات مخربی را به همراه داشته باشد جلوگیری کرد.
رحیمی گفت: در دنیای فعلی در یک فضای شیشیه‌ای قرار داریم که ارتباطات و نظارت‌ها روی یکدیگر به اندازه‌ای زیاد شده که کسی نمی‌تواند بخشی از رفتار خود را پنهان کند و به  ناچار باید به اشتراک بگذارد که در این اشتراک‌گذاری باید دغدغه سلامت روان کودکان را مدنظر قرار داد.
وی ادامه داد: بسیاری از اشتراک‌گذاری‌ها با هدف تهاجم و تخریب فرهنگی یک جامعه و نسل همراه است که باید مراقبت شود و یکی از عرصه‌هایی که می‌تواند در این زمینه ما را به مسیر اصلی خود نزدیک کند، آشنایی کودکان با سیره ائمه و سیره رضوی است این امر به معنای تزریق یک واکسن قوی به کودکان بوده که به آن‌ها کمک کند تا در مقابل هجمه‌ها ایستادگی کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد: توانمندسازی کودکان از دیگر برنامه‌ها است که از این طریق بتوانند با هجوم‌های عینی که در فضای زندگی، اجتماعی و مجازی است از خود دفاع کنند، بنابراین اگر پشتوانه‌های اعتقادی ما تقویت شود همچون آنتی ویروسی است که می‌تواند از هجوم ویروس‌ها در دورن فکر کودکان جلوگیری کند.
وی با اشاره به تاثیرگذاری مطلوب جشنواره کتابخوانی رضوی بر کودکان، تصریح کرد: اگر خانواده‌ها وارد عرصه کتاب و کتابخوانی شوند، بیشترین تاثیر آن به صورت غیر مستقیم در کودکان و افراد پیرامون مشاهده می‌شود، زیرا الگوپذیری کودکان از والدین بسیار بالا است به خصوص در سنی که هویت‌های فردی احتماعی آن‌ها شکل می‌گیرد و تلاش می‌کنند هویت‌های خود را به جایی ارتباط دهند.
رحیمی خاطرنشان کرد: اگر بتوان والدین را به کتاب و به طور عملی وارد مقوله کتابخوانی کرد سیاست‌گذاری اصلی متوجه کودکان خواهد شد و در آینده به فردی کتابخوان تبدیل می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار