رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: مردم در خرید از سایت های مجازی فروش کالا دقت کنند.
کد خبر: ۷۴۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 20 May 2019

 سرهنگ محمد اقبالی اظهار کرد: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی مثل دیوار، شیپور و ... برای خرید و فروش کالاهای مختلف دست دوم، افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری با ترفندهای مختلف می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس متقاضیان خرید کالا باید از سایت‌هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز و در خصوص اصالت و کیفیت کالا تحقیق کنند.

اقبالی گفت: با گسترش فضای مجازی عده‌ای فرصت طلب در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها اقدام به درج آگهی‌های کاذب برای فروش اجناس خود با هدف کلاهبرداری از مردم می‌کنند که پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی سایت‌های متخلف را شناسایی و برخورد قانونی خواهد کرد.

وی بیان داشت: کلاهبرداران در برخی مواقع نیز اقدام به عرضه محصولات دست دوم و بی کیفیت می‌کنند که کاربران را به سمت درگاه‌های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز به نمونه‌ای از کلاهبرداری این سایت‌ها اشاره کرد و افزود: سوء استفاده کنندگان در نقش فروشنده ظاهر شده و پس از تماس خریداران برای خرید کالا، آنان را اغفال و درخواست واریز مبلغی به جهت رزرو کردن کالای مورد نظر می‌کند و در ادامه علاوه بر اینکه هیچ گونه کالایی رد و بدل نمی‌شود حتی فرد کلاهبردار پاسخگوی تماس‌های فرد خریدار نیز نیست.

این مسئول افزود: در روش دیگر کلاهبرداران در نقش خریدار ظاهر شده و پس از تماس با فروشنده برای واریز مبلغ کالا درخواست اطلاعات کارت بانکی فروشنده (رمز دوم،   cvv 2   و تاریخ انقضای کارت) را می‌کند و در ادامه پس از دریافت تمام اطلاعات، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب فرد مورد نظر می‌کنند.

وی افزود: مردم هنگام انجام معامله حتی المقدور از دریافت چک‌های تضمینی، رمزدار و ... خودداری کرده و یا اینکه قبل از انجام معامله چک‌های فوق را از بانک‌های مربوطه استعلام و از اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

وی از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار