هفته گذشته خبری در سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که بنابر بررسی برخی نقشه های هواشناسی هشدار بارش های رگباری و سیل آسا به همراه وقوع صاعقه را داده بود و این پیش بینی ها تا حدود زیادی محقق شد اما با جدی نگرفتن این هشدارها متاسفانه شاهد بروز تلفات جانی و مالی در برخی مناطق استان هستیم.
کد خبر: ۷۴۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 20 May 2019
این روزها عصرها با ورود سیستم های بارشی به استان شاهد بارش های رگباری به همراه وقوع صاعقه های مهیب و خطرناکی هستیم که متاسفانه تاکنون شاهد تلفات زیاد جانی و مالی بر اثر برخورد صاعقه بوده ایم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هفته گذشته خبری در سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد (اینجا) که بنابر بررسی برخی نقشه های هواشناسی هشدار بارش های رگباری و سیل آسا به همراه وقوع صاعقه را داده بود و این پیش بینی ها تا حدود زیادی محقق شد اما با جدی نگرفتن این هشدارها متاسفانه شاهد بروز تلفات جانی و مالی در برخی مناطق استان هستیم.
بنابر این گزارش درست دو روز پس از خبر منتشره در تابناک کهگیلویه و بویراحمد بر اثر وقوع صاعقه و برخورد آن با دو نفر در دو نقطه جاداگانه یک نفر مصدوم و یک نفر فوت شد.(صاعقه زدگی دو نفر در بویراحمد + تصاویر )

صاعقه جان یک نفر را در دیشموک گرفت
بر اثر برخورد صاعقه یک نفر در دیشموک شهرستان کهگیلویه جان باخت.
برخورد صاعقه با مرد جوانی در روستای سردو بخش دیشموک جان او را گرفت.
این اتفاق ساعت ۱۶ عصر دیروز در منطقه دوکوه، کوه سیاه رخ داد.
علی اکبر مهدوی ۳۲ ساله یکی از دامداران روستای سردو بود که برای تامین جاشیر گوسفندان خود به این کوه رفته بود.
تلف شدن تعدادی دام بر اثر صاعقه در نرماب
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به علت صاعقه زدگی یک نفر مصدوم ۴ نفر دیگر دچار ترس و استرس و ۲۰ راس دام تلف شدند که فرد مصدوم با اورژانس هوایی یاسوج به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده شد
جلال پوران فرد با بیان اینکه در ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه امروز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ در پی تماس مبنی بر ساعقه زدگی فردی در کوه های دشتک در اطراف دمچنار بلافاصله اورژانس دم‌چنار و مارگون به منطقه اعزام شدند
وی نیز افزود :به علت کوهستانی بودن جاده و منطقه ادامه مسیر توسط هر دو آمبولانس میسرنبود
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان با بیان اینکه تکنیسین‌های منطقه مارگون و دمچنار ( پورسعیدی, بهروزیان، و صولتی و پارسیان جهت پیدا کردن صاعقه زدگی جستجو کردند ولی او را پیدا نکردند ادامه داد: با اعلام درخواست کمک به بالگرد اورژانس بلافاصله بالگرد به محل اعزام شد
وی ادامه داد: مصدوم صاعقه زدگی را بعد از پیدا کردن به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دادند
وی افزود: به علت صاعقه زدگی حدود ۲۰ راس از دام این چوپان از بین رفتند.
رئیس اورژانس تصریح کرد : تعداد ۵ نفر از افرادی که در آنجا حضور داشتند دچار احساس ضعف و بیحالی و استرس و ترس شده بودند که توسط اورژانس مارگون و دمچنارو بعد از ارائه خدمات پزشکی درمان سرپایی شدند.
مدیر حوادث دانشگاه در پایان ابراز است: امروز سومین پرواز اورژانس هوایی یاسوج و گچساران می‌باشد که جهت خدمت رسانی به بیمار قلبی ، تصادفی و صاعقه زدگی به پرواز درآمده است
تلف شدن 30 راس دام در طسوج
بنابر برخی گزارشات مردمی از منطقه سردسیری طسوج در شهرستان چرام ، تعداد 30 راس دام یک دامدار چرامی بر اثر صاعقه تلف شدند.
بنابر این گزارش بعدازظهر روز گذشته بارش شدید باران در برخی از مناطق استان از شدت بیشتری برخوردار بود که یکی از مناطق پربارش با بارشهای رگباری شهرستان چرام بود.
وقوع صاعقه های شدید از جمله تبعات نفوذ سامانه های ناپایدار بود که در منطقه طسوج هم باعث تلف شدن 30 راس دام از یک دامدار شد.
بارش های رگباری در استان
در بارندگی عصر دیروز و دیشب استان در امیر آباد بابکان شهرستان بویراحمد ۲۰ میلیمتر باران بارید.
بنا بر اعلام مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش ۲۰ میلیمتری در امیرآباد بابکان بویراحمد در بارشهای عصر دیروز یکشنبه 29 اردیبهشت تا ساعت 19 و 30 دقیقه در امیرآباد بابکان 20 میلیمتر باران بارید.
طی همین مدت درشهر دوگنبدان 18 میلیمتر،چرام 13 و در دهدشت هم 0.4 میلیمتر باران باریده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار