کارشناس بازرسی اداره صمت ابرکوه گفت: با توجه به افزایش قیمت بیش‌ازحد کاغذ در کشور، تصمیم بر این است که میزان نیاز شهرستان به کاغذ شناسایی و در قالب طرح تنظیم بازار توزیع شود.
کد خبر: ۷۴۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 21 May 2019

محسن فلاح زاده در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان ابرکوه اظهار کرد: یکی از طرح‌های ارائه شده جهت نظارت بیشتر بر بازار و کنترل قیمت‌ها، استفاده از ناظران افتخاری است که باید در شهرستان نسبت به جذب آنان اقدام کنیم.

ورود دادستان جهت نظارت بر انبارهای لاستیک و روغن ماشین

فلاح زاده به کمبود لاستیک و روغن ماشین در بازار و افزایش قیمت این اقلام اشاره کرد و افزود: برخی گزارشات حاکی از این است که اقلام نامبرده در انبارهای شهرستان موجود بوده که جهت بررسی صحت آن نیازمند همراهی و دستور دادستانی برای بازدید از انبارها هستیم.

کارشناس بازرسی اداره صمت ابرکوه از پیوستن کاغذ به جمع اقلام تنظیم بازار خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود کاغذ مواجه نیستیم؛ اما به علت افزایش قیمت بیش‌ازحد آن بر طبق آخرین دستورالعمل باید میزان کاغذ مورد نیاز شهرستان را برآورد کنیم تا در طرح تنظیم بازار، بتوانیم سهم شهرستان را دریافت کنیم.

توزیع اقلام تنظیم بازار در بین 3 هزار و 800 خانوار در ابرکوه

سپس رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به توزیع شکر بر اساس کد ملی شهروندان اشاره کرد و گفت: در یک هفته گذشته تاکنون تعداد 3 هزار و 800 خانوار نسبت به خرید اقلام تنظیم بازار شکر، نبات و قند اقدام کرده‌اند. ضمن اینکه سهمیه 2 تن و 700 کیلوگرمی گوشت منجمد نیز بین 190 خانوار توزیع شده است.

سید مسعود میرحسینی با تأکید بر اینکه در شهرستان هیچ‌گونه کمبودی در رابطه با شکر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شکر به میزان تأمین نیاز 16 هزار خانوار در شهرستان موجود است. ضمن اینکه در بخش صنعت و تولیدات بستی، نبات، شیرینی و ... نیز سهمیه جداگانه برای شکر وجود دارد.

گران‌فروشی و چند نرخی بودن اقلام در ابرکوه نگران‌کننده است

در ادامه فرماندار ابرکوه اذعان کرد: علی‌رغم تلاش‌های بازرسین اداره صمت، دادستانی، تعزیرات و دیگر متولیان امر در نظارت بر بازار و کنترل وضعیت بازارهای شب عید، هنوز هم نگرانی‌هایی در رابطه با گران‌فروشی و چند نرخی بودن اقلام وجود دارد.

محمد کاظمی نسب اضافه کرد: شرایط بازار هنوز برای مردم مطلوب نیست و در راستای برخورد با گران‌فروشی و چند نرخی بودن اقلام باید اقدام عاجل صورت گیرد. لذا با توجه بضاعت کم اداره صمت و تعزیرات در حوزه نیروی انسانی، نیاز است که کارگروه تنظیم بازار در راستای برخورد جدی‌تر با تخلفات و جلب رضایت مردم، راهکارهایی ارائه کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار