معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام:
معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام از اجرای عملیات آبرسانی به 55 روستای این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 21 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سید مهدی احمدی اظهار داشت: با بهره برداری از این تعداد روستا در شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، بدره، دهلران، چرداول و مهران بیش از چهار هزار نفر از جمعیت روستایی ایلام از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

وی اعتبار لازم برای اجرای این طرح ها را 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی بیان کرد و افزود: از مجموع 580 روستا ایلام تعداد 498 روستا با جمعیت 175 هزار نفر از خدمات شرکت آبفای روستایی استان بهره مند هستند که بیش از 98 درصد جمعیت روستایی استان را تشکیل می دهد.

معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام تاکید کرد: سال گذشته عملیات آبرسانی به 51 روستا در هشت شهرستان با جذب اعتبار 210 میلیارد ریال از محل منابع توسعه ملی و مجتمع های اولویت دار اجرا شد.

احمدی یادآور شد: اجرای طرح های آبرسانی به صورت مجتمعی برای بهره مندی همه روستاها و به ویژه روستاهای زیر 20 خانوار از آب آشامیدنی، برون سپاری خدمات برای تقویت بخش خصوصی، کاهش هزینه ها و افزایش سرمایه های شرکت بخشی از مهم ترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال های اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، گفت: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع‌ ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستائیان از آب شرب، تعداد زیادی از روستاها را نیز از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

احمدی، ایجاد مجتمع های آبرسانی را دغدغه اصلی آبفای روستایی خواند و اضافه کرد: رسیدگی همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاری و پایداری جمعیت و همچنین مهاجرت معکوس و حل معضل حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد.

وی به میزان مصرف آب شرب در سطح روستاها نیز اشاره کرد و گفت: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای این استان به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است.

به گفته معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام، الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.

احمدی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در استان هم اکنون به بالای 99 درصد رسیده است.

هم اینک 98.5 درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از 177 هزار نفر در 498 روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و 587 مشترک تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع است که 105 مورد آنرا چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار