معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه ایجاد گردشگری منطقه ای در تعطیلات آخر هفته بسیاری مشکلات این بخش را کاهش می دهد بیان کرد: در جهت رونق گردشگری منطقه ای زیر ساخت‌هایی باید فراهم شود که به واسطه آن افراد بتوانند تعطیلات آخر هفته به استان‌های همجوار سفر و از جاذبه های آن مناطق استفاده کنند.
کد خبر: ۷۴۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 21 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:محمد ابراهیم فروزانی ضمن بیان این مطلب افزود: اگرچه مناطق جنوب و جنوب غرب کشور از مقاصد گردشگری مردم در ایام نوروز است اما وقوع بارندگی‌های شدید سبب شد که بخش عظیم این مناطق با سیل در گیر شوند که نهایتا منجر به کاهش شدید مسافر در این مناطق شد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: برنامه ریزی و ایجاد محتوای گردشگری برعهده سازمان‌های تخصصی است.

فروزانی با اشاره به اینکه گردشگری رویداد محور نیازمند یک دانش و قدرت برنامه ریزی مناسبی دارد، ادامه داد: متاسفانه تاکنون در حوزه تبلیغات در جهت برگزاری چنین رویداد هایی اتفاقاتی مناسبی انجام نشده است.

وی اعتقاد دارد که گردشگری رویداد باید در زمانی انجام شود که استقبال مسافرین و گردشگران از استان کم است.

فروزانی با بیان اینکه برنامه ریزی دقیقی در بخش گردشگری در ایام نوروز انجام نگرفته است گفت: جذب و رونق گردشگری نیازمند برنامه ریزی ملی است.

وی تصریح کرد: بحران و بروز اتفاقات ناگوار در ایام نوروز باعث می شود که انسجام میان نیروها و دستگاه ها دشوار شود که در نهایت اقتصاد پایدار گردشگری نمی تواند رونق بگیرد.

فروزانی با بیان اینکه پیگیری و راه اندازی تعطیلات آخر هفته در کشور در تمام فصول و ماه‌ها و استان‌های نیمه جنوبی قدم اول و مهم در رونق گردشگری داخلی به شمار می رود، بیان کرد: ایجاد و تشکیل یک سامانه جدید از تعطیلات و خارج شدن تعطیلات از حالت سنتی در سطح کشور باعث رونق و توسعه گردشگری در بیشتر مناطق می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد گردشگری منطقه ای در تعطیلات آخر هفته بسیاری مشکلات این بخش را کاهش می دهد بیان کرد: در جهت رونق گردشگری منطقه ای زیر ساخت‌هایی باید فراهم شود که به واسطه آن افراد بتوانند تعطیلات آخر هفته به استان‌های همجوار سفر و از جاذبه های آن مناطق استفاده کنند.

معاون گردشگری استانداری فارس گفت: توزیع سفر در طول ماه های سال باعث افزایش کیفیت سرویس دهی و برنامه ریزی مناسب می شود.

فروزانی با اشاره به اینکه سلیقه مردم در بخش گردشگری به سمت سنتی، طبیعت گردی و اقلیم مورد تغییر یافته است گفت: فراهم کردن زیر ساخت های مناطق مستعد گردشگری استان برای تعطیلات آخر هفته و برقراری یک تناسب و توازن میان تعطیلات و ایام روزهای سال باعث می شود که رونق اقتصاد گردشگری افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه عمان یکی از بازارهای مهم گردشگری استان فارس محسوب می‌شود، گفت: این در حالی است که ما در سال گذشته با رشد 150 الی 160 درصدی پروازها به عمان مواجه بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار