معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان البرز از اجرای طرح مراقبت الکترونیکی در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 21 May 2019

مهدی شمسی گفت: در اجرای مواد ۲۵۲ و ۵۵۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مصوب سال ۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی و بنا به پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور «آیین نامه اجرایی مراقبت‌های الکترونیکی» صادر و اجرای مفاد آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ضمن اعلام اجرای طرح مراقبت‌های الکترونیک در استان البرز گفت: محکومین مشمول این طرح پس از اعلام رضایت خود در استفاده از این طرح، می‌توانند دوران محکومیت خود را خارج از زندان و در محدوده تعیین شده توسط مقامات قضایی سپری نموده و از مزایای این طرح بهره‌مند گردند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان البرز به مشمولین این طرح اشاره کرد و گفت: افرادی که ممکن است حسب تصمیم مرجع ذیصلاح تحت مراقبت الکترونیکی قرار گیرند شامل متهمان مشمول بند چ. ماده ۲۱۷قانون، محکومان مشمول ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ ، زندانیان تحت نظام نیمه آزادی و شاغل در مراکز حرفه آموزی، افرادی که به موجب قانون یا تصمیم مرجع قضایی تحت مراقبت بوده یا از ورود یا خروج از محدوده معینی منع شده اند از قبیل: مراقبت‌های مذکور در مواد ۴۲ و ۴۳ قانون مجازات اسلامی و سایر مورد پیش بینی شده در قوانین و مقررات هستند.

شمسی در پایان بیان کرد: اجرایی شدن این طرح منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و آسیب‌های اجتماعی و حفظ کرامت انسانی می‌گردد.

برچسب ها: قضایی ، الکترونیک ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار