تا زمانی که طرح دریافت مالیات از خانه های خالی اجرایی نشود، بازار اجاره بها به تعادل نخواهد رسید.
کد خبر: ۷۴۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ 21 May 2019

تا زمانی که طرح دریافت مالیات از خانه های خالی اجرایی نشود، بازار اجاره بها به تعادل نخواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین، کاربران خبرآنلاین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به داغی پیش از موعد بازار اجاره؛ پیشنهاد شما برای مهار روند افزایشی رهن و اجاره چیست؟ پاسخ های متعددی داده اند.

بر این اساس یکی از کاربران گفته است: تا زمانی که دولت برای خانه های خالی تصمیم گیری قطعی نکنه باید خود دولت ویا اتحادیه املاک نظارت داشته باشد.

این نکته از سوی بسیاری از کاربران مورد اشاره قرار گرفته است. در عین حال برخی دیگر از کاربران نیز به این نکته اشاره دارند که دلالان مهمترین عامل بروز بحران در این بازار هستند از این رو برخورد با دلالان باید در دستور کار قرار گیرد. حامد نوحه خوان نیز گفته است: مالیات بر خانه‌های خالی تنها راهه. آن قدری هم باید سنگین باشد که واقعا مالک‌ها برای فرار از مالیات هم که شده خونه‌های خالی رو بفروشند یا اجاره بدهند. اینجوری تعداد گزینه برای اجاره زیاد می شود و قیمت فروش و اجاره هر دو پایین خواهد آمد.

کاربر دیگری ماجرای مالیات را از زاویه ای دیگر دیده و گفته است:برادرجان مالیات را بردرآمد می‌بندند خانه ای که اجاره نمی‌رود یا مستاجرمناسب پیدا نمی‌کند که درآمدی ندارد از چه چیزش مالیات بگیرند

ریزش ارزش پول مقصر است

یکی از کاربران در این زمینه گفته است: اتفاقا یک سوم شدن ارزش پول هم تقصیر دلالان است. دلالان مدام عامل افزایش قیمت‌ها بوده‌اند تا به طور مقطعی جیب خودشان را پر کنند.

در عین حال، پارسا، کاربر دیگری گفته است: قطعا باید مالیات بر خونه های خالی و عایدی سرمایه اجرا بشه، اخه چه وضعشه طرف خالی نگه میداره مطمئنم هست بلاخره قیمتا میره بالا، من موندم چه کسایی از اجرا نشدن این مالیات‌ها سود میبرن که نمیگذارند اجرا شود.

از سوی دیگر مجید گلپا نیز گفته است: تا شرایط اقتصادی مردم‌خوب نشه نمیشه کاری کرد. اون صاحب خونه بیچاره هم تو این مملکت زندگی میکنه و مجبوره برای جبران بعضی هزینه های زندگی که بالا رفته اجاره رو بالا ببره. بالاخره صاحب خانه باید پولی بگیرد که ارزش سر و صدا و رفت و آمد و دیر کرایه دادن مستاجرو خرابی خونه و هزار تا چیز دیگه رو داشته باشد. البته این جدای از صاحب خونه‌های بی‌وجدان هست. قبلا که وضع مردم از نظر اقتصادی خوب بود صاحب خونه ها اجاره‌ای میگرفتن که انگار هیچی نمیگرفتن بس که پایین بود و چند سال هم افزایش نمیدادند. اما الان‌..

یکی از کاربران خبرانلاین نیز در میان انبوه نظرات صاحبخانه ها را به رعایت انصاف دعوت کرد.

کف اجاره هر منطقه را روشن کنید

یکی از کاربران نیز گفته است: به نظرم دولت باید نرخ اجاره بها را در هر منطقه معلوم کند وبیشتر از این قیمت را جرم حساب کند و شماره‌ای بگذارد که مردم موقع تخلف اطلاع بدهند تا مالک نتواند هر چه دلش بخواهد، اضافه کند یا اجاره بدهد.

یکی دیگری از کاربران نیز ماجرای بحرانب ازار اجاره را به کلیت اقتصاد مرتبط دانسته است. حسین حسینی گفته است: تا زمانی که ۱۰ درصد جامعه ایران صاحب ۹۰ درصد ثروت هستند و ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ ملک خالی به نام یک نفر در سطح ایران وجود دارد و یک فرد برای یک محله و املاک خود تصمیم میگیرد، وضعیت تغییر نمی کند. وی تاکید کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار