امام جمعه کازرون با بیان اینکه دانشگاه نباید باشگاه احزاب باشد گفت: از دانشگاه استفاده ابزاری نباید شود که شوربختانه می‌شود.
کد خبر: ۷۴۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 22 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند صبح امروز در جمع تشکلات دانشجویی شهرستان کازرون که در مکتب الزهرا برگزار شد با برشمردن اهمیت تشکیل چنین جلساتی اظهارداشت: جلسات اینچنینی باید حداقل فصلی یکبار برگزار شود.

وی با بیان اینکه مایلم در دانشگاه جلسات دوطرفه باشد و سخنرانی یک سویه نباشد گفت: وجود مراکز دانشگاهی در شهرهایی مانند کازرون، از برکات انقلاب اسلامی است و قبل از انقلاب افراد تحصیل‌کرده در کازرون انگشت شمار بودند.

امام جمعه کازرون به نقش روحانیت در ایجاد دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مرحوم آیت‌الله ایمانی برای تاسیس دانشگاه‌های این شهرستان زحمت کشید و حتی کمک مادی کرد تا دانشگاه‌هایی همچون آزاد اسلامی و سلمان فارسی راه اندازی شود.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه امیدواری به آینده باید شاخصه جنبش دانشجویی باشد از روسای دانشگاه‌ها خواست این نشست‌ها را در دانشگاه خود با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تشکل‌ها با کمک فکری به رئیس دانشگاه و در کنار انتقاد، راهکار و پیشنهاد ارائه کنند چراکه هیچ مسوول دلسوزی از انتقاد فرار نمی‌کند.

خرسند گفت: قطعا امام جمعه قابل نقد است و چون منتسب به مقام معظم رهبری است، به این معنا نیست که هرکار و عملکرد ما بدون ایراد است.

امام جمعه کازرون به تشکیل قرارگاه فرهنگی و جوانگرایی در دفتر و ستاد نماز جمعه اشاره کرد و اظهارداشت: کارهایی انجام داده‌ایم اما آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری باشد نیست.

وی بر لزوم جوان‌گرایی در ستاد نماز جمعه تاکید کرد و گفت: قرارگاه فرهنگی فرماندهانی دارد، شما جوانان هم باید جزو فرماندهان این قرارگاه باشید.

خرسند از آمادگی دفتر امام جمعه در زمینه کمک به گروه‌های جهادی خبرداد و افزود: گزارشاتی از این اردوها به ما می‌رسد اما جزییات را به ما بگویید تا هم سرکشی و تبلیغ صورت گیرد هم اگر کمکی از دست ما بربیاد انجام دهیم.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه دانشگاه نباید باشگاه احزاب باشد گفت: از دانشگاه استفاده ابزاری نباید شود که شوربختانه می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها، تشکلات و مطالبات دانشجویی، همواره مورد سواستفاده قرار می‌گیرند و پس از استفاده، کاری با دانشجو ندارند.

خرسند با بیان اینکه دانشگاه بر مصادیق نباید ورود کند گفت: نقد عملکردها و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خوب است اما دانشگاه نباید اتاق تبلیغات کاندیداها شود.

امام جمعه کازرون ادامه داد: اگر رئیس دانشگاهی به فردی تمایل دارد، مشکلی نیست اما در خارج از دانشگاه به طور شخصی این اختیار دارد که البته باید تقوا رعایت شود، اما از امکانات دانشگاه نباید استفاده شود.

وی گفت: معتقدم احزاب هیچکدام‌شان کامل نیست که بگوییم تمام گفته‌های یک حزب یا جریان سیاسی کامل است و تجربه و تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی نشان داده اگر جریانات و افراد با معیار ولایت حرکت کنند، سالم می‌مانند و در غیر آن صورت دچار انحراف می‌شوند.

خرسند با بیان اینکه من روی مسائلی مثل حجاب و ارزش‌ها خیلی حساسم تصریح کرد: معتقدم امروز مشکل اصلی کشور ما، اقتصاد است.

امام جمعه کازرون به شعار علیه حجاب در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: اینکه می‌بینید در بین لفاظی آمریکایی‌ها، جمع محدودی در دانشگاه تهران علیه حجاب شعار می‌دهند، نشان می‌دهد که دشمن دنبال این است که جای مسائل اصلی و فرعی عوض شود.

وی از تشکل‌های دانشجویی خواست مطالبه‌گری را سرلوحه کارشان قرار دهند و اظهار داشت: اگر مسوولی رفتار و صحبت ناشایستی داشت انتقاد و مطالبه کنید.

خرسند به آسیب‌پذیر بودن در فضای مجازی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: اگر در مسائل فرهنگی نیز بنیه‌مان را قوی کرده و منفعل نباشیم دشمن حساب کار دستش می‌آید.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه در دانشگاه سلمان فارسی روحانیت و مسوولان دانشگاه جلسه هم‌فکری بگذارند تا مشکلات حل شود افزود: دانشجویان بدحجاب هم ذات بدی ندارند و با امر به معروف از راه درست، منطقی و استدلالی هدایت شوند.

وی به ارزش و مقام زن از دیدگاه اسلام پرداخت و پیشنهاد جلسه راه‌کار بهبود حجاب در دانشگاه‌ها را ارائه داد و گفت: نه سختگیری آنچنانی باشد و نه منفعل باشیم که این خود مضر است.

خرسند ادامه داد: برنامه حضور حوزویان در دانشگاه حتما باید تقویت شود، اما هر عمامه به سری نمی‌تواند حضور پیدا کند بلکه باید کسانی باشند که پاسخگوی شبهات دانشجویان باشند و جذب کنند.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های فکری و دینی را با بسته‌بندی امروزی پسند عرضه کنیم که ما حاضر به کمک در این زمینه هستیم، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی که از توصیه‌های مقام معظم رهبری بوده، حتما باید توجه شود و روسای دانشگاه‌ها این بستر را فراهم و دانشجوها نیز پیگیری کنند.

خرسند با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید چراغ راه ما باشد اظهار داشت: بدانید این گام دوم گام ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است و قطعا دانشگاه و دانشجو باید در آن نقش آفرین باشند.

امام جمعه کازرون با تاکید بر وجود روحیه ضد ظلم و ضد استکباری افزود: ما در یک جهش بسیار بزرگ هستیم و انقلاب اثرات و برکاتش را نشان داده و مشکلات اقتصادی ما به صورت جهشی حل می‌شود.

وی گفت: دشمن به خط آخر رسیده و هرچه داشته آورده و اینکه ترامپ پیغام می‌دهد مذاکره کنیم، چون می‎بینند تحریم و تهدیدات اثری ندارد.

به گزارش فارس، در این نشست نمایندگان تشکلات دانشجویی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار