استاندار یزد با اشاره به ضرورت تقویت مشارکت اجتماعی دانش آموزان، گفت: طرح پرسش مهر روحیه مطالبه‌گری و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان را تقویت کرده است.
کد خبر: ۷۴۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ 22 May 2019

«محمدعلی طالبی» در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح پرسش مهر استان، اظهار کرد: طرح پرسش مهر برنامه‌های متنوعی را در خود گنجانده و به موضوعات و رشته‌های مختلفی پرداخته است که این تنوع در روحیه دانش‌آموزان اثرگذار است .

وی از طرح پرسش مهر به عنوان یک طرح ماندگار یاد کرد و افزود: این طرح، روحیه مطالبه‌گری و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان را تقویت کرده است .

استاندار یزد گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای موفق این طرح، اندیشه‌ورزی و پرسشگری را در دانش‌آموزان ارتقا دهیم و آنها را انسان‌هایی مسئولیت‌پذیر، مطالبه‌گر و مشارکت‌جو تربیت کنیم تا برای آینده این کشور افرادی اثرگذار باشند .

طالبی تصریح کرد: طرح پرسش مهر به لحاظ ماهیتی که دارد، روحیه مطالبه‌گری و مشارکت‌جویی را در دانش آموزان تقویت کرده و این اتفاق خوشایندی در حوزه آموزش و پرورش به شمار می‌رود .

این مسئول ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران اجرای طرح پرسش مهر و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان این طرح در استان یزد بیان کرد: این طرح از آن جهت ارزشمند است که پل ارتباطی میان دانش‌آموزان و رییس جمهور به عنوان شخص اول کشور در حوزه اجرایی است .

وی، ماحصل این طرح را رشد روحیه مشارکت‌جویی و اندیشه‌ورزی در میان دانش آموزان دانست و تاکید کرد: برگزارکنندگان باید تلاش کنند این روحیه در دانش آموزان تقویت شود زیرا این طرح از ابتدا با همین رویکرد طراحی شده است .

طالبی افزود: این طرح به دانش آموزان کمک کرده تا در کنار درس به مسائل مختلف ورود کرده و ضمن طرح سوالات خود، در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کنند .

«علی سرداری» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح پرسش مهر استان یزد اظهار کرد: امسال در مجموع ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح پرسش مهر رئیس جمهور شرکت کردند که ۱۱ هزار نفر از این تعداد دانش آموز و بقیه فرهنگی بوده‌اند .

وی افزود: در مجموع از استان یزد ۵۷ اثر دانش‌آموزی و ۵۲ اثر فرهنگی و یک گروه سرود، در مجموع ۱۱۳ اثر به دبیرخانه کشوری طرح پرسش مهر ارسال شده است .

این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب امتیاز این طرح شوند، در مراسمی که در ۱۱ تیرماه با حضور رئیس جمهور در تهران برگزار می‌شود، تجلیل خواهند شد .

سرداری گفت: امشب نیز از تعدادی از مجموع ۱۹۶ دانش آموز و فرهنگی برگزیده در طرح پرسش مهر تجلیل شد .

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: طرح پرسش مهر در رشته‌های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، پوستر، شعر و داستان، عکاسی، فیلم کوتاه، سرود و نمایشنامه نویسی برگزار شد و از بخش‌های مختلف این طرح استقبال خوبی از دانش آموزان و فرهنگیان یزد انجام شده است .

وی گفت: سال گذشته نیز ۱۴ نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان یزد، رتبه برتر در مرحله ملی این طرح به دست آورد .

گفتنی است؛ در این مراسم از برگزیدگان استانی طرح پرسش مهر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار