رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبرداد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته، دو میلیون و 100 هزارتن کالای غیر نفتی به ارزش 1.8 میلیارد دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد .
کد خبر: ۷۴۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 22 May 2019
حسین نجاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش بی وقفه مسئولین در بهبود خدمات امور گمرکی و همراهی بخش خصوصی، طبق آمار صادرات سال گذشته، شاهد رشد 52 درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان نسبت به سال 96 هستیم . وی با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات اقلام غیر نفتی از گمرکات کشور، اظهار کرد : در سال 1397 میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان از کل گمرکات کشور بالغ بر 2.6 میلیون تن و به ارزش 2.2 میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، افزایش 9 درصدی در وزن و 7.8 درصدی در ارزش دارد.
 
وی همچنین تعداد کشورهای مقصد صادراتی کالاهای استان در سال1397 را در حدود 100 کشور اعلام کرد .
 
نجاتی با اشاره به آمار پنج کشور نخست دریافت کننده کالاهای صادراتی استان گفت: عمده بازارهای هدف صادراتی استان عبارتند از  ترکیه با 600 میلیون دلار، عراق 580 میلیون دلار، ارمنستان 125میلیون دلار، آذربایجان 120میلیون دلار و گرجستان 120 میلیون دلار است . 
 
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد : طبق برآوردهای اولیه و اقدامات لازم، زمینه رشد 10 درصدی میزان صادرات استان در سال 98 دور از توان واحدهای صنعتی و تجاری استان نیست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار