کد خبر: ۷۴۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 22 May 2019
برخی اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با اشاره به این که سه سالی است که مشکلات غیر بهداشتی بودن کشتارگاه دهدشت موضوع اصلی نشست شورای سلامت است، خواستار رسیدگی و تمام شدن این بحث شدند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا،در سال های گذشته گزارش های زیادی از نشست های شورای سلامت و وضعیت کشتارگاه دهدشت از سوی رسانه ها منتشر شده است ولی تاکنون سلامت مردم برای مسئولان جدی گرفته نشده است.
همچنان بعد از چندین سال هنوز در جلسه شورای سلامت وضعیت غیربهداشتی کشتارگاه دهدشت مصوبه غیراجرایی این شورا است.
نداشتن یخچال نگهداری لاشه دام در کشتارگاه، نداشتن اره شقه زنی، شوکر برقی، مخزن ذخیره آب، نداشتن چاه برای دفع پسماندهای لاشه دام و غیر بهداشتی بودن ماشین حمل لاشه از مهم ترین مشکلات کشتارگاه دهدشت اعلام شده است.
اعضای شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خواستار حذف این مصوبه از برنامه های شورای سلامت شدند.
در جلسه امروز چهارشنبه شورای سلامت شهرستان کهگیلویه که بیش از دوساعت به طول انجامید باز هم حول محور وضعیت غیربهداشتی کشتارگاه و مصوباتی که هرگز در این چند سال اجرایی نشده بود می چرخید.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه مشکلات کشتارگاه دهدشت در همه نشت های شورای سلامت بازگو می‌شود، گفت: در یک سال و نیم گذشته مصوبات زیادی تصویب ولی از سوی شهرداری اجرایی نشده است.
کورش داوری حمل غیر بهداشتی لاشه از کشتارگاه تا صنوف قصابی در سطح شهر را تهدید جدی برای سلامت مردم دانست و گفت: تامین زیرساخت های بهداشتی برای حمل مناسب گوشت از وظایف اصلی شهرداری است.
رئیس دامپزشکی کهگیلویه با بیان اینکه کشتارگاه دهدشت استاندارهای لازم را ندارد، گفت: تاکنون چندین بار وضیعت نامناسب و وسایل مورد نیاز کشتارگاه صورت جلسه شده اما شهرداری دهدشت در اجرای آنها سهل انگاری می‌کند.
سید علی اکبر حسینی اظهار کرد: مشکلات کشتارگاه دهدشت از سال های گذشته تاکنون در بیش از 40 نشست شورای سلامت بررسی ولی تاکنون مصوبات آن از سوی نهادهای متولی بخصوص شهرداری اجرایی نشده است.
وی افزود: بیش از 31 مشکل در بازدید از این کشتارگاه از سالهای گذشته تاکنون با نهادهای ذیربط مکاتبه شده که تنها درصد کمی از آنها حل شده است.
حسینی تصریح کرد: برای توسعه و رونق کشتارگاه دهدشت بیش از 90 درصد سفره خانه های سنتی ورودی های شهر دهدشت موظف به کشتار در کشتارگاه شدند.
معاون فرمانداری کهگیلویه با اشاره به وضعت نامناسب کشتارگاه دهدشت گفت: در سالهای گذشته اعتبارت خوبی از محل های مختلف برای تجهیز و تکمیل کشتارگاه این شهرستان اختصاص یافت.
ابراهیم خنجری بر همکاری شهرداری بر برطرف کردن مشکلات کشتارگاه در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.
خنجری اظهارکرد: تعامل و همکاری اعضای شورا با شهرداری و پیمانکار برای برطرف کردن مشکلات ضروری است.
کشتارگاه دهدشت لاشه های قصابی های شهرهای چرام و دهدشت را تامین می کند.
بیش از 45 صنف قصابی در دهدشت و چرام فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار