سالاریان :
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: با نگاهی جامع‌تر به ظرفیت‌های خواهرخواندگی متوجه می‌شویم بخش مهمی که می توان از ظرفیت خواهرخوانده‌ها استقاده کرد و مورد توجه ویژه قرار داد، مراودات اقتصادی است که بی شک مورد استقبال هر دو طرف این قرارداد قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۴۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 22 May 2019

به گزارش تابناک،علیرضا سالاریان با بیان اینکه خواهرخوانگی؛ بستری که فراهم می شود تا دو شهر با هم خواهرخوانده شوند، از فاکتورهای مهمی برای ایجاد ارتباطات و دیپلماسی شهری است، اظهار کرد: حتما اینطور نیست که همه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری شهرها برای عقد خواهرخواندگی دیده و در نظر گرفته شود. زیرا نفس امضای سند خواهرخواندگی برای پرستیژ و اعتبار یک شهر خوب است.

وی تاکید کرد: بی شک اینکه یک شهر، تعداد زیادی خواهر خوانده داشته باشد برای اعتبار بین المللی آن بسیار خوب و کاربردی است. بنابراین باید به این موضوع از این زاویه نگاه کنیم و بعد از آن به سراغ بررسی ظرفیت‌ها برویم.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان تصریح کرد: در نگاهی کلی و عام به ظرفیت‌های خواهرخواندگی در خواهیم یافت که این مهم یک موضوع فرهنگی است و باید روابط فرهنگی دو شهر با برگزاری ورک شاپ‌ها، نمایشگاه‌ها به ویژه در حوزه صنایع دستی، موزه‌ها و بخش‌های هنری دیگر مورد مطالعه، بسط و توسعه قرار گیرد.

بستر کار اقتصادی می‌تواند از مراودات مردمی و فرهنگی باشد

سالاریان افزود: اما یک گام که جلوتر رویم می‌بینیم که تعامل و ارتباطات دانشگاه‌ها و رسانه‌های دو شهر یکی از بهترین زمینه‌ها برای همکاری و ظرفیتی در قالب خواهرخواندگی است. باید از ظرفیت دانشگاه‌های اصفهان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با نگاهی جامع‌تر به ظرفیت‌های خواهرخواندگی متوجه می‌شویم بخش مهمی که می توان از ظرفیت خواهرخوانده‌ها استقاده کرد و مورد توجه ویژه قرار داد، مراودات اقتصادی است که بی شک مورد استقبال هر دو طرف این قرارداد قرار می‌گیرد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان ادامه داد: نمونه این مهم را در  نشست‌های اخیر با عنوان "بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و عمان" بود که در قالب رویداد تجاری، فرهنگی "هفته مسقط در اصفهان" با هدف آشنایی تجار و صنعت‌گران عمانی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و اصفهان برگزار شد.

سالاریان گفت: باید توجه داشت که بستر کار اقتصادی می‌تواند از مراودات مردمی و کارهای فرهنگی باشد. به طوری که این نشست از ابتدا هفته اصفهان- مسقط بود. اما موضوع کار اقتصادی بود و مشارکت کنندگان نیز فعالان اقتصادی، تجار و بخش خصوصی بودند.

گردشگری بهترین فرصت است

وی تاکید کرد: گردشگری بهترین فرصت و اولین گام برای بهره بردن از ظرفیت‌های روابط خواهرخواندگی است. موضوعات گردشگری و فرهنگی می‌تواند بستر ساز کارهای اقتصادی باشد. بی شک اگر شناختی از طرف مقابل نداشته باشیم، روابط اقتصادی نمی‌تواند شکل بگیرد. خواهرخواندگی نیز با فراهم آوردن زمینه‌های شناخت شهرها از یکدیگر، می‌تواند بستر مناسبی برای روابط اقتصادی و تجاری رقم بزند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: کسی که به عنوان توریست به اینجا می آید قرار نیست یک تجارت یا مراوده اقتصادی بزرگی را انجام دهد. اما همان فرد می تواند بسترساز شناخت‌های متقابل باشد. مراودات فرهنگی باید باشد، رفت و آمد هیئت‌هایی از دو طرف باید باشد تا در آینده بتوانیم برای توسعه اقتصادی شهرها از آن استفاده کنیم.

صنایع دستی اصفهان بزرگترین فرصت توسعه صادرات

سالاریان گفت: صنایع دستی اصفهان می تواند بزرگترین فرصت برای توسعه صادرات باشد. اخیرا شرکت‌هایی در حوزه صنایع دستی به تجارت  بازاریابی بین المللی پرداخته‌ند که نشانه خوبی است.

وی افزود: اما این بازار در کشور ما و اصفهان بسیار نیازمند به روز شدن نحوه بازاریابی، پیدا کردن قابلیت رقابت با بازارهای جهانی، نگاه تخصصی به حوزه بسته بندی و برندسازی، ایجاد شرکت‌های متخصص در حوزه صادرات و بازاریابی و ... است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان اذعان کرد: هم اکنون شاهدیم که در بازارها و مغازه های میدان نقش جهان در زمان فروش و بسته بندی صنایع دستی از روزنامه استفاده می‌کنند که بسیار جای تامل و درنگ دارد.

ظرفیتی مغفول با عنوان "نمایندگی وزارت امور خارجه" در اصفهان

سالاریان خاطرنشان کرد: "شورای روابط بین الملل در اصفهان" به ریاست استاندار تشکیل شده است که اعضای آن را فعالان اقتصادی شهر همچون شهرداری، اتاق بازرگانی، گمرک، صمت، فرودگاه و دیگر ارگان ها و مراکزی که فکر می‌کنیم در مباحث اقتصادی می‌توانند تسهیل‌گری بیشتری داشته باشند، تشکیل داده‌اند.

وی اضافه کرد: این شورا با هدف شناسایی ظرفیت‌های شهر و استان اصفهان و معرفی هر چه بیشتر آن به دیگر نقاط کشور و جهانیان تشکیل شده است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: "پرتال سرمایه گذاری استانداری اصفهان" نیز سال گذشته راه‌اندازی شد که به زبان انگلیسی است و به معرفی پروژه های سرمایه گذاری اصفهان کمک می کند.

سالاریان گفت: در حال حاضر با وجود تحریم‌ها در امور اقتصادی با مشکلاتی مواجه‌ایم اما باید بدانیم که این شرایط همیشگی و پایدار نیست و باید از اکنون خود را برای زمانی که اوضاع اقتصادی به حالت عادی برگشته و محدودیت‌ها رفع شده، آماده کنیم.

وی تصریح کرد: یک ظرفیت با عنوان "نمایندگی وزارت امور خارجه" در اصفهان برای برقراری ارتباطات با طرف‌های خارجی از طریق نمایندگی‌های کشورمان در خارج و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای قرار دارد که در این زمینه  کمتر شاهد مراجعه شرکت‌های خصوصی برای امور بازاریابی و صادرات بوده ایم.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان افزود: این در حالی است که فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های نوپای تجاری می‌توانند با مراجعه به این نمایندگی از حضور کارشناسان مجرب دیپلماسی و اقتصادی بهره برده و مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار