فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه امروز در جبهه‌های مختلفی مورد هجوم هستیم گفت:امروز هم اگر ایمان و توکل به خدا داشته باشیم و هدف ما درس گرفتن از خرمشهر و آزادی آن باشد، می توانیم با استقامت، دشمن را از میدان به در کنیم.
کد خبر: ۷۴۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 23 May 2019

سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در ویژه برنامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد،گفت: عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر یکی از نقاط عطف دفاع مقدس محسوب می شود چرا که این مقطع فضای جنگ را تغییر داد و روش جدیدی از جنگ نظامی توسط نیروهای ایرانی طراحی و اجرا شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه کتاب های نظامی کلاسیک نمی توانند عملیات بیت المقدس و عملیات های قبل و بعد از آن را توجیه کنند، عنوان کرد: پیش از هر جنگی عوامل فیزیکی و غیر فیزیکی مؤثر در آن را شمارش می کنند اما در آزاد سازی خرمشهر این نوع معادلات شکل جدیدی به خود گرفت زیرا توان نظامی دشمن با ایران قابل مقایسه نبود.

وی اظهار کرد: چند عملیات تحت فرماندهی بنی صدر به شکست انجامید زیرا فرمانده معتقد بود جنگ امری تخصصی است و استفاده از پاسداران و نیروهای مردمی بسیج لزومی ندارد و قصد داشت جنگ را به صورت کلاسیک اداره کند که در آن مقطع و با توجه به مشکلات کشور امری ناممکن بود.

سردار مولایی با بیان اینکه پس از رفتن بنی صدر طی انجام‌ چهار عملیات ۹۰ درصد از خاک میهن در سایه وحدت و همدلی از دشمن باز پس گرفته شد، مطرح کرد: آتش و پشتیبانی دشمن به حدی قوی بود که با توان نظامی رزمندگان قابل قیاس نبود و به دلیل فضای خاص حاکم در عملیات بیت المقدس و اعجازی که در این عملیات رخ داد امام راحل (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

به گفته فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، هر زمان که دشمن به تفرقه فکر می کند ما باید به اتحاد فکر کنیم؛ اعتماد به جوانانی همچون‌ شهید باقری در زمان جنگ و ارائه راهکارهای بدیع و خلاقانه از سوی آن ها موجب غافلگیری دشمن و در نهایت شکست رژیم بعثی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار