رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پژوهشگاه مواد و انرژی، بابیان اینکه این پژوهشگاه یکی از پژوهشگاه‌های باسابقه و ملی کشور است، اظهار کرد: این پژوهشگاه در حوزه مواد و انرژی فعالیت دارد.
کد خبر: ۷۴۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 26 May 2019

علیرضا خاوری در ادامه بابیان اینکه پژوهشگاه مواد و انرژی به سمت رفع مشکلات فنی و مهندسی کشور پیش می‌رود، عنوان کرد: پژوهشگران به سمت تبدیل ایده‌های خود به فناوری حرکت می‌کنند.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران بابیان اینکه عمده دانشجویان و کارکنان پژوهشگاه مواد و انرژی دارای دکترا هستند، تأکید کرد: بیشتر پژوهش‌های این پژوهشگران مربوط به حوزه صنعت می‌شود.

خاوری با اشاره به رسیدگی ۵ پروژه انرژی خورشیدی، آب‌شیرین‌کن و سایر انرژی‌های دانش‌بنیان در دستور کار پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی قرار دارد، عنوان کرد: تحریم‌های واردشده موجود در کشور تأثیر مثبت داشته است چراکه تقاضاها از پژوهشگاه درخواست می‌شود و به سمت تولید می‌رویم.

وی بابیان اینکه از معاونت علمی و فناوری می‌خواهیم که حمایت بیشتری از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند، گفت: این پژوهشگاه از سال ۹۲ تشکیل‌شده و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برای دریافت گزارش عملکرد مرکز رشد این پژوهشگاه به بازدید آمده بودند.

به گفته رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ۳۲ مرکز رشد در پژوهشگاه مواد و انرژی وجود دارد که ۱۹ مرکز به ثبت رسیده و ۳ مرکز نیز دانش‌بنیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار