رئیس‌پلیس آگاهی البرز از دستگیری خانمی که خود را وکیل معرفی کرده و از این طریق اقدام به 13میلیارد و 210 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود دراین استان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 28 May 2019

سرهنگ محمد نادربیگی افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی از سوی یک خانم که خود را وکیل معرفی کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد که با توجه به اینکه همسر وی در زندان یکی از شهرهای جنوبی محبوس بوده و قرار است دوران محکومیت خود را به مدت چهار سال سپری کند، در ادامه با درخواست بررسی مجدد، پرونده به تهران ارسال شد و با سفارش یکی از آشنایان، با یک خانم وکیل آشنا و برای پیگیری پرونده استخدام می‌کند.
 نادربیگی افزود: متهم برای اینکه اطمینان وی را جلب کند او را به دفتر یکی از وکلای سرشناس کرج برده و با تعریف و تمجید فراوان از او یک قرارداد همکاری برای پیگیری قانونی پرونده تنظیم می‌کند.
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: متهم در مرحله اول مبلغ 220 میلیون ریال دریافت کرده و در مراحل بعدی با ایجاد تشویش و ترس در شاکی، مبلغ دو میلیارد ریال از وی می‌گیرد و در مقابل اعتراضات شاکی که تاکنون هیچ کاری انجام نشده؛ ادعا می‌کند که دادگاه قصد صدور حکم اعدام همسرش را دارد و برای نقض حکم باید پول بیشتری خرج کند و به این ترتیب طی دو مرحله مبلغ شش میلیارد ریال و دو میلیارد و 100 میلیون ریال از وی دریافت می‌کند.
وی گفت: با توجه به اینکه خانم وکیل به بهانه‌های مختلف هر بار مبلغ زیادی پول از وی دریافت کرده و حتی از وی می‌خواهد وکالت تام‌الاختیار فروش اموال منقول و غیرمنقولش را به او بدهد بنابراین شاکی به وی مظنون شده و با یک وکیل دیگر مشورت می‌کند و متوجه می‌شود که خانم وکیل اصلا وکالتی در پرونده نداشته و تمام این پول‌ها را برای خودش گرفته است.
وی افزود: با توجه به ادله موجود دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و از آنجایی که نامبرده دیگر جواب‌گوی تلفن نبوده و دفتر خود را جابه‌جا کرده است بنابراین تحقیقات پلیسی برای شناسایی ردی از متهم آغاز تا اینکه مخفیگاه متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی یادآور شد که  متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد و عنوان کرد که مبالغ را به ازای طلبش دریافت کرده است، اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان کرد که با معرفی خود به‌عنوان وکیل و حل مشکلات حقوقی موکلش، تاکنون 13 میلیارد و 210 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است .
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد.

برچسب ها: کلاهبرداری ، وکیل ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار