رییس اتحادیه لبنیات فروشان کرج با اشاره به اینکه علت اصلی افزایش قیمت محصولات لبنی، کمبود شیردر کشور است، گفت: سال گذشته اکثر واحدهایی که تولید شیر داشتند به علت گرانی گوشت، دام های شیرده خود را به کشتارگاه ها فروخته اند.
کد خبر: ۷۴۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 28 May 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ امرالله سرحدی درخصوص علل افزایش لبنیات در ماه های اخیر اظهار کرد: افزایش قیمت بستگی به عرضه و تقاضا دارد و علت اصلی افزایش قیمت محصولات لبنی، کمبود شیردر کشور است.

وی افزود: شرکت های تولیدی و کارخانجات صنعتی نیز در کمبود شیر در کشور سهیم هستند چراکه شیر را از دامداران خریداری می کنند و تبدیل به شیر خشک می کنند.

سرحدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر درکشور کمبود دام نداریم، گفت: واردات دام هم بر عهده دولت است و باید ببینیم  چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت.

رییس اتحادیه لبنیات فروشان کرج با بیان اینکه در سال جاری قیمت لبنیات سنتی افزایش چندانی نداشته است، گفت: این واحدهای تولیدی و کارخانجات هستند که قیمت محصولات لبنی را افزایش داده اند درحالی که لبنیات سنتی فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی اضافه کرد: اتحادیه لبنیات فروشان اجازه افزایش قیمت بیش از۱۰ درصد به محصولات سنتی نداده است و واحدهای صنفی سنتی در این خصوص گلایه مند هستند.

سرحدی خاطرنشان کرد: نظارت بر واحدهای صنعتی و شرکتی شیر و لبنیات زیر نظر سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در زمینه افزایش قیمت بایستی ورود کنند.

رییس اتحادیه لبنیات فروشان کرج در پایان گفت: چون با کمبود شیرمواجه هستیم واحدهای صنعتی با دادن ودیعه به دامداران شیر را با قیمت بالاتری ازآنها خریداری می کنند که این روند باعث شده قیمت محصولات لبنی شرکتی خود را افزایش دهند.

برچسب ها: لبنیات ، شیر ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار