رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:رفیقدوست: نجفی گرفتار توطئه شده است/ تاجزاده: اگر امروز انتخابات برگزار شود به لیست امید رای نمی‌دهم/بازداشت دیپلمات‌های انگلیسی و هلندی در پارتی مختلط شبانه در تهران و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 01 June 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
کنایه سنگین مایلی‌کهن به قلعه‌نویی: شما که دکترا دارید!

مایلی کهن درباره اتفاقاتی که در این مسابقه رخ داد و حتی منجر به نابینا شدن دو هوادار شد گفت: «اینجا هیاهو پررنگ‌تر از فوتبال است. چون هربار هم که قرار است با این اتفاقات برخورد شود کانال‌های مختلف قدرت وارد شده و نمی‌گذارند.» او بااشاره به حرف‌های سرمربی سپاهان که گفته بود قهرمانی‌های پرسپولیس مهندسی شده است گفت: «یادم هست وقتی بچه بودیم یک مثالی بین بچه‌ها وجود داشت که می‌گفتند "دروغگو دشمن خدا است" و خیلی هم به این موضوع استناد می‌شد. جالب است کسانی از مهندسی مسابقات حرف می‌زنند که خودشان دکترای این کار را دارند.»

سپاه: تکذیب اقدام تروریستی علیه راهپیمایی روز قدس سنندج

سردار محمدحسین رجبی، وجود هرگونه اقدام تروریستی علیه راهپیمایی روز جهانی قدس را شایعه دانست و اخبار منتشر شده در این خصوص را رد کرد. فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان هرگونه اخبار پخش شده در خصوص دستگیری افرادی که قصد تعرض به راهپیمایی روز جهانی قدس سنندج را داشتند، تکذیب کرد. پیشتر فرمانده نیروی انتظامی کردستان عنوان کرده بود، در چند روز گذشته با اشراف نیرو‌های اطلاعاتی نیروی انتظامی ۳ نفر از اعضای یک گروهک تروریستی که قصد داشتند در روز قدس در سنندج عملیات تروریستی انجام دهند با ۳ قبضه اسلحه و ۱۳ خشاب و حدود ۳۰۰ گلوله دستگیر شدند که این خبر از سوی سردار رجبی فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان رد شد.

بازداشت دیپلمات‌های انگلیسی و هلندی در پارتی مختلط شبانه در تهران

خبرگزاری تسنیم نوشت: دو دیپلمات اروپایی که بامداد روز گذشته (جمعه) در یک پارتی مختلط شبانه در تهران شرکت کرده بودند، بازداشت و پس از احراز هویت آزاد شدند. یک دیپلمات انگلیسی و یک دیپلمات هلندی بامداد جمعه در یک پارتی مختلط و فساد آلود در تهران بازداشت شدند. این دو دیپلمات پس از تحویل به پلیس امنیت احراز هویت شده و آزاد شدند. این پارتی با حضور تعدادی نسبتا زیاد و به صورت مختلط در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.

تاجزاده: اگر امروز انتخابات برگزار شود به لیست امید رای نمی‌دهم

مصطفی تاجزاده گفت: من سال ۹۴ در زندان بودم و رای دادم. ذره‌ای هم تردید نداشتم. می‌دانید چطور متوجه شدم که پیروز شدیم؟ فردای انتخابات وقتی گوینده اخبار داشت فهرست افرادی که در تهران رای آوردند را می‌خواند، من اکثر آن‌ها را نمی‌شناختم، فهمیدم لیست ما رای آورده است، چراکه نامزد‌های اصولگرا را می‌شناختم. من آن روز به لیست امید رای دادم، اما امروز رای نمی‌دهم. چرا؟ چون آن زمان فقط می‌خواستیم مجلس را از دست تندرو‌ها خارج کنیم و اداره کشور را بر مدار عقلانی قرار دهیم.

کدخدایی: قوانین انتخاباتی ما راه فریب مردم را باز گذاشته است!
 
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به محاکمه بوریس جانسون وزیر امورخارجه انگلستان به دلیل وعده‌های دروغ در تبلیغات انتخاباتی، از قوانین انتخابات در کشورمان گلایه کرده است.در خبر‌ها آمده است، در انگلستان بوریس جانسون وزیر خارجه دولت ساقط شده ترزا می‌به دلیل آنچه دادن وعده‌های دروغین انتخاباتی بوده محاکمه می‌شود و همین خبر سبب شده تا عباس علی کدخدایی در توئیتی از قوانین انتخاباتی کشورمان گلایه کند.او در این توئیت نوشته است: «محاکمه به دلیل دروغگویی در تبلیغات انتخاباتی!بوریس جانسون به دلیل دروغگویی در تبلیغات انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شده است. موضوعی که در قوانین انتخاباتی ایران در نظر گرفته نشده است و راه فریب مردم را باز گذاشته است.»
 
اظهارنظر یک کارشناس امنیتی درباره پرونده نجفی

کارشناس مسائل امنیتی گفت: سناریوسازی‌های عجیب اصلاح‌طلبان در ماجرای نجفی به رسوایی بیش‌تر این جریان خواهد انجامید. یک کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به شواهد موجود پرونده محمد علی نجفی به فارس گفت: ادعا‌های عجیب برخی افراد و جریانات که در ظاهر قصد حمایت از نجفی را دارند، به زودی به رسوایی بیشتر این افراد منجر خواهد شد. طرح مسائلی مانند دام گذاشتن برای سیاسیون توسط یک زن با معیار‌های شرعی، حرفه‌ای و اخلاقی دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی مغایر است و چنین سناریو‌هایی توسط ذهن بیمار ضدانقلاب مطرح می‌شود. وی با اشاره با شیوه‌های غیرانسانی سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های غربی گفت: متاسفانه در مواردی مشاهده شده که این سرویس‌ها با اجیر کردن زنان، سعی در سوء استفاده و تخلیه اطلاعاتی یا باج گیری از سیاسیون کرده اند. اما این روش‌های ناصواب با مبانی فکری جمهوری اسلامی در تضاد است و به هیچ عنوان دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی از این روش‌ها حتی برای دشمنان خود نیز استفاده نمی‌کند. این کارشناس حوزه امنیتی افزود: اگر مسئولین ذیربط به پاسخ استعلام‌های دستگاه‌های اطلاعاتی توجه می‌کردند شاید امروز شاهد این اتفاقات تلخ نبودیم. وی اخذ استعلام دستگاه‌های اجرایی از نهاد‌های قانونی برای واگذاری و بکارگیری مسئولیت‌های مهم را لازم و با هدف صیانت از دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و مسئولین دانست و ابراز امیدواری کرد من بعد کمتر شاهد مقاومت‌های دولتمردان در این زمینه باشیم.
 
برادر میترا استاد: انتقام خواهم گرفت

مسعود استاد، برادر میترا استاد در مطلبی که در اینستاگرام خود منتشر کرده، نوشته انتقام خون خواهرش را خواهد گرفت. او همچنین با انتشار تصاویری از خواهرش قول داده در روز‌های آینده، ناگفته‌های میترا را به گوش همگان خواهد رساند.مسعود استاد در مطلبی دیگر که سه روز پیش منتشر کرده بود نوشته بود از افراد رذل و پستی گفت که برای قتل میترا دسیسه چیده بودند.
 
انتقادات علم‌الهدی از توهین به همسر پیغمبر

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر کسی حرمت همسر پیامبر را رعایت نکند و اهانت کند، یعنی حرمت پیغمبر را رعایت نکرده، نمی‌شود به همسر رسول‌الله توهین کرد، این توهین به خود پیغمبر است.

رفیقدوست: نجفی گرفتار توطئه شده است

محسن رفیقدوست در پاسخ به این سوال که شما زمانی عضو هیات دولت دوران جنگ بودید و در آن کابینه وزیر دیگری هم حضور داشت به نام محمدعلی نجفی. اتفاقات اخیر چقدر برای شما تکان دهنده بود و چه حسی داشتید، او گفت: من با ایشان دوست بودم و ایشان را دوست داشتم.وزیر سپاه دولت دوران جنگ اظهار داشت: ایشان فرد بسیار اخلاقی بودند، به نظرم از قبل توطئه‌ای علیه او ترتیب داده شده بود و ایشان گرفتار آن توطئه شد.رفیقدوست تاکید کرد: آقای نجفی فردی سلیم‌النفس، خونسرد و شوخ‌طبع بود که به همه روی خوش نشان می‌دادند، لذا این حرکت حداقل از نظر من غیر قابل باور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار