رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: حضور همیشگی مردم در صحنه خواسته امام (ره) بود و انقلاب اسلامی با تکیه بر این پشتوانه مهم اهداف الهی خود را پیش ببرد.
کد خبر: ۷۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 03 June 2019

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی افزود: بنا بر فرمایش امام راحل (ره)، مردم متولیان تداوم حرکت انقلاب اسلامی و حفظ نظام هستند که امروز این درایت‌ها و دوراندیشی بنیانگذار جمهوری اسلامی منجر به مطرح شدن ایران به عنوان یک قدرت جهانی شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) مردم را به عنوان سرمایه غنی نظام اسلامی که می‌تواند پشتوانه نظام باشد مورد توجه قرار داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: امروز قدرت ایران اسلامی تاجایی در دنیا مطرح شده که رئیس جمهوری آمریکا به این قدرت مؤثر و تأثیرگذار اعتراف کرده اند.

روحی یزدی گفت: حضرت امام (ره) یک شخصیت و چهره منحصر به فرد کاریزما بود و به حق امام (ره) رهبری بی بدیل و از هوشیاری والایی برخوردار بودند.

وی بیان داشت: دشمن شناسی و شجاعت امام (ره) بی بدیل بود و اما در روش دشمنی حساس و تیزبین بودند و با هر گروه و فردی حتی اگر کمترین موضع دشمنی نسبت به انقلاب اسلامی داشت مقابله می‌کردند و در این مقابله از یک شهامت استثنایی برخوردار بود.

روحی یزدی گفت: امام (ره) از ابتدای انقلاب و نهضت اسلامی که ازسال ۴۲ شروع کردند تا زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یعنی سال ۵۷ هیچ اقدام و رفتارهیجانی نداشت.

وی یاد آورشد: ایشان تحت تأثیر شرایط، تصمیم ناپخته نمی‌گرفت و اولویت‌ها را در کوران های ناامنی به خوبی مدنظر داشت.

روحی یزدی با یاد آوری سال ۶۰ گفت: دراین سال رفتارهایی که توسط بنی صدربا اتحادی که بین این طیف و منافقین خلق بوجود آمده بود امام (ره) هوشیارانه عمل کرد و و در اوج عصبانیت از نیت بنی صدر و منافقین دشمنی آمریکا را گوشزد داشت.

وی اضافه کرد: در آن شرایط امام (ره) دشمن اصلی فراموش نکردند و تمرکز به اولویت‌ها داشتند و فرمودند همه بدانید دشمن ما آمریکا است، هرچه فریاد داریم بر سرآمریکا بزنیم که این امر نشان از خود باوری امام (ره) بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: وقتی امام (ره) پس از چند سال تبعید به ایران آمدند و خبرنگار از ایشان سوال کرد الان چه احساسی دارید، فرمودند که هیچ احساسی ندارم، بنابراین این شخصیت بزرگوار تحت تأثیر جو زدگی و هیجان قرار نداشت.

روحی یزدی اظهار داشت: تمام تلاش ایشان براین بود که کشور را خودکفا کند بنابراین هرآنچه سبب وابستگی ایران اسلامی می‌شود امام (ره) با آن مخالفت داشت.

وی خاطرنشان کرد: ازسوی دیگر امام خمینی (ره) به گونه‌ای سیاست گذاری کردند تا نفوذ ایران را در منطقه گسترش دهند که این اتفاق هم افتاد و اکنون نه تنها کشورهای اسلامی بلکه دیگر کشورها نیز انقلاب اسلامی را الگو قرار داده اند که نمونه بارز آن اعتراضات مردم فرانسه است.

روحی یزدی افزود: امام (ره) محکم روی اعتقادات ایستادند و اعتماد به مردم داشتند به گونه‌ای که در سخنرانی خود تاکید کردند من به پشتوانه مردم دولت تعیین می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار