امام جمعه ارومیه گفت: مقاومت و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری رمز پیروزی در برابر مستکبران جهانی است.
کد خبر: ۷۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 05 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز عید فطر ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: آمریکا و مستکبران جهانی با تحریم‌های ظالمانه سعی در تضعیف انقلاب اسلامی دارند اما مقاومت مردم انقلابی حیله‌های شوم آنها را درهم خواهد شکست.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم تنها راه چاره پیروزی مسلمانان در برابر مستکبران را مقاومت عنوان کرده و به این پیروزی بشارت داده است.

امام جمعه ارومیه با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) عنوان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب و اسلام از درس‌های امام خمینی (ره) بود و مسؤولان باید در راستای عمل به آرمان‌های امام راحل گام بردارند.

وی با تشکر از حماسه آفرینی مردم در روز قدس، یادآور شد: مردم انقلابی آذربایجان‌غربی دوشادوش مردم ولایی ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و مشت و سیلی محکمی بر دهان تمام کشوران یاوه‌گو زدند.

قریشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: افول موریانه‌ای آمریکا آغاز شده و کشور مستکبر آمریکا از درون درحال فروپاشی است.

وی با اشاره بر لزوم شرکت پرشور مردم در نماز‌های جمعه، گفت: نمازهای جمعه نماد دین‌داری مردم مسمان بوده و حضور پرشور در نمازهای جمعه برای مسلمانان یک فریضه واجب شرعی است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به جایگاه تقوا در اعمال انسان‌ها، اظهار کرد: تقوا اساس دین بوده و موجب قبولی عبادات در دنیا و سعادت اخروی می‌شود.

وی افزود: مسلمانان و مومنان پس از یک ماه تقوا در ماه مبارک رمضان باید تلاش کنند تا معنویت و تقوای این ماه را در ماه‌های دیگر سال حفظ کنند.

قریشی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، تصریح کرد: امام علی (ع) پس از بازگشت از جنگ صفین و در مواجهه با اهل قبور کوفه به فانی و بی‌ارزش بودن مال دنیوی تاکید کرده و با ارزش‌ترین توشه آخرت را تقوای الهی دانستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار