حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب اله شعبانی موثقی تصریح کرد: عظمت امروز و آنچه امروز از اسلام باقی است نشان از عظمت امام (ره) و رهنمود‌های رهبر انقلاب است. 
کد خبر: ۷۵۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 07 June 2019
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از رهنمود‌های قرآن و نهج البلاغه بود که امروز آن را در امریکا و اروپا نشر می‌دهند. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی در مراسم باشکوه نماز عید فطر با اشاره به اینکه عید فطر به عنوان عید بازگشت به فطرت و سلامت نفس است، افزود: فلسفه خطبه را توجه به ترکیه نفس میدانم و همچنین پایان رمضان را آغاز پیوند با عبودیت باید دانست. 

وی تصریح کرد: در ماه رمضان به سمت پرورگار حرکت کردیم و دیدیم می‌شود اتصال به خداوند متعال را استمرار داد. 

حجت الاسلام شعبانی موثقی همچنین ادامه داد: دعا کنیم از هوا‌های نفسانی دور شویم، زیرا انسان با سلامت و توجه به ملکوت و فطرت خدا زاده شده است و عید فطر بازگشت به خداست. 

وی خواستار توجه جوانان به نماز شد و گفت: آنچه امروز جامعه را از منجلاب ظلم و فساد بازداشته نماز و عبودیت خداوند متعال است. 

وی در خطبه دوم با بیان اینکه حضور مردم دارالمومنین در راهپیمایی روز قدس با همه مشکلات اقتصادی نشان از درک بالای سیاسی و اجتماعی آن‌ها بود.

وی تصریح کرد: عظمت امروز و آنچه امروز از اسلام باقی است نشان از عظمت امام (ره) و رهنمود‌های رهبر انقلاب است. 

نماینده، ولی فقیه در استان اظهار داشت: اگر امروز علم هدایتی در عالم بلند شده است نشان از بنیان درست و الهی بوده که بنیان گذار جمهوری اسلامی در دنیا پایه گذاری است. 

وی افزود: اگر امروز تشیع در دنیا عظمت داشته و کشور‌های اروپایی آمده و با آموزش و نشر انقلاب در کشور‌های خود حرکت‌های سیاسی را هدایت میکنند، همه از آرمان‌های انقلاب الگو برداری شده اند.

امام جمعه همدان عظمت اسلام و تشیع را مرهون رهنمود‌های امام خمینی (ره) دانست و گفت: امروزطلبه‌هایی در حوزه علمیه قم از ۸۰ کشور دنیا حضور دارند.

 وی خاطرنشان کرد: امروز مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی (ع) بوده، جوانان اگر هنوز دغدغه‌مند باشند با انس با قرآن و نهج البلاغه می‌توانند در همه عرصه‌ها پیشگام باشند. 

 وی افزود: مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی (ع) در نهج ابلاغه است و اکنون اگر گوش شنوایی باشد هنوز صدای خطبه‌های علی (ع) از مسجد کوفه به گوش می‌رسد.

 نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه تصریح کرد: امروز اگر از برکت حضور امام علی (ع) محروم هستیم، اما راه و منش امام همواره در زندگی‌های ما نمایان است. 

وی در پایان افزود: یادی کنیم از انقلاب گران ۱۵ خرداد که استمرار راه آن‌ها به عهده ما بوده که از این حرکت و پر خیر و برکت را ادامه داده و الگو بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار