امام‌جمعه اقلید:: به تعبیر کارشناسان خودشان، قدرت آمریکا موریانه‌ای شده و در حال فروپاشی است.
کد خبر: ۷۵۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 07 June 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری طی چند روز گذشته در مناسبت‌های مختلف ازجمله رحلت امام خمینی (ره)، عید سعید فطر و دیدار با دانشجویان، اظهار داشت: ایشان در این سخنان چند نکته و موضوع را بازخوانی کرده و تذکر دادند و بر لزوم توجه جدی به مسائلی چون هزینه سنگین تسلیم در برابر دشمن، مقاومت، دشمن‌شناسی و قدرت‌شناسی خود، ضدونقیض بودن سخنان مسؤولان آمریکایی، ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی، زنده شدن یاد فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سند 2030 و پروژه 2040، اجلاس مکه و بحرین و... تأکید کردند.

وی با بیان اینکه هزینه تسلیم در برابر دشمنان به‌ویژه آمریکا بسیار بیشتر از مقاومت است، عنوان داشت: تسلیم و سازش تبعاتی همچون تحقیر و توسری خوردن، غارت و چپاول، ذلت و خواری و از دست دادن سرمایه را بدبنال خواهد داشت؛ بنابر نباید از مقاومت دست کشید یا مأیوس شد.

طالبی با تأکید بر حرکت امام خمینی (ره) بر اساس محاسبات قرآنی، دینی و مذهبی در برابر دشمن که تمام محاسبات آن‌ها را برهم می‌زد، بیان کرد: به گفته یکی از وزرای پیشین آمریکا، امروز نیز هرچه آن‌ها محاسبه کرده و نقشه می‌کشند، مقام معظم رهبری در یک سخنرانی همه آن را پنبه کرده و دستانشان را خالی می‌کند.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: شناخت زورگویان و دشمنان و نیز میزان قدرت و توان خودمان، در ادبیات سیاسی اهمیت بسیاری دارد.

وی به قدرت و اقتدار ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: ضدونقیض سخن گفتن ترامپ و وزیر خارجه‌اش و مسؤولان آمریکایی در مورد ایران اسلامی همچون پیش‌شرط گذاشتن، تروریست خواندن مردم ازیک‌طرف و از سوی دیگر خواستن از آن‌ها برابر مقابله با نظام، نشان از اختلالات روانی و روحی آن‌ها دارد.

طالبی تصریح کرد: به تعبیر کارشناسان خودشان، قدرت آمریکا موریانه‌ای شده و در حال فروپاشی است.

خطیب جمعه اقلید به دغدغه مقام معظم رهبری درزمینهٔ اقتصاد کشور و تأکید ایشان به اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: گرفتار اقتصاد وابسته به نفت شدیم و باید با تلاش در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تکیه‌ بر توان داخلی، موجب حرکت همیشگی چرخ‌های تولید و استمرار اشتغال شویم که در این راستا پشتوانه مردمی و حمایت دولت نقش بسزایی دارد.

امام‌جمعه اقلید در ادامه پس از اشاره به هدف و توطئه دشمن در تفکیک دنیای اسلام و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی از ماجرای برجام و مذاکرات هسته‌ای سخن گفت و عنوان کرد: بخشی از خطوط قرمز ترسیم‌شده از سوی مقام معظم رهبری مربوط به دوران پسابرجام و برخی دیگر به دوران مذاکرات هسته‌ای اختصاص داشت که در هر دو مورد، به‌صورت مشخص، شاهد عبور از خط قرمزهای مدنظر ایشان بودیم.

وی افزود: خط قرمزهایی چون لزوم اجرای تعهدات ایران و اعضای 5+1، عدم اِعمال محدودیت‌های بلندمدت در برجام و بازرسی‌های گسترده پادمانی، واکنش دستگاه دیپلماسی ایران در برابر نقض عهد آمریکا و شدت و قدرت لازم در این زمینه و...در این جریان رعایت نشد و سوءاستفاده دولت‌های آمریکایی از خلاءهای حقوقی برجام را موجب شد.

طالبی به پروژه ایران 2040 که ساخته‌وپرداخته دانشگاه استنفورد آمریکا است اشاره کرد و با بیان اینکه هدف آن زیر سؤال بردن پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی ما است، گفت: متأسفانه عده‌ای در داخل کشور نیز همبازی این توطئه شدند و زحمات دانشمندان ما را نادیده گرفتند.

امام‌جمعه اقلید عدم اشاره به پیشرفت‌های بسیار درزمینهٔ فناوری، نانو، پزشکی، هسته‌ای، رادیو دارو و... را تحریف علمی علیه ایران خواند و بیان داشت: دانشگاهیان، پژوهشگران و دولتمردان باید بیدار و هوشیار بوده و جواب دندان‌شکنی به آن‌ها دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار