مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران :
کد خبر: ۷۵۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 11 June 2019

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: در حوزه ایثار و شهادت به نقش بانوان حماسه‌ساز و پشتیبان دفاع مقدس پرداخته نشده است و این نقش نیازمند کار تخصصی است.

سمیه قاسمی طوسی امروز در جلسه تقدیر از بانوان حماسه ساز و پشتیبان جنگ مازندران که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: نقش زنان در انقلاب اسلامی بی‌بدیل بوده است، آنها هم در پشت جبهه و هم در خط مقدم بسیار تاثیرگذار بودند.

عضو شورای اداری استانداری مازندران افزود: اگر بانوان ما صبوری و گذشت نداشتند و همسران و پسران رشید خود را برای رفتن به جبهه بدرقه نمی‌کردند و یا پشتیبانی از رزمندگان توسط آنها صورت نمی‌گرفت؛ ما در مبارزه سختی که با دشمنان داشتیم، پیروز نمی‌شدیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه آنطور که باید و شاید به ایثارگری بانوان ما پرداخته نشده است، گفت: بعضا کارهایی صورت گرفته اما رفع تکلیفی بوده است، در این حوزه باید کار تخصصی صورت بگیرد.

همسر سردار شهید طوسی نیز با اشاره به دوران سخت جنگ تحمیلی، از صبوری همسران شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها به نیکی و عظمت یاد کرد.

مادر نمونه برگزیده سال ۹۷ مازندران اظهار کرد: واقعا اگر آنها صبوری نداشته و پشتیبانی نمی‌کردند، همسرانشان نمی‌توانستند به جنگ بروند.

همسر شهید سرلشگر طوسی همچنین اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت موضوعی نیست که در یک برهه از زمان و در جایی صورت بگیرد و خاتمه یابد بلکه برای همیشه در تاریخ به ماندگاری ثبت میشود

وی همچنین دلیل رمز وراز و جاودانگی ایثار و شهادت، ناشی از فرهنگ غنای اسلامی و البته فرهنگ اصیل و کهن ایران زمین داتست و تصریح کرد؛ شهدا برای عزتمندی خود، راه دفاع و مبارزه با دشمنان اسلام را در پیش گرفته اند
.
همسر شهید سرلشگر طوسی اضافه کرد؛ فرهنگ غنی حق‌طلبی برای پیشبرد اهداف کشورمان دارای اهمیت بسزایی است و مردم بشایستگی قدردان این سرمایه عظیم ارزشمند است.
وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت دارای تقدیس وتکریم است، افزود: باگذشت زمان این فرهنگ عمیق‌تر می‌شود و واقعیت این است که امور معنوی ریشه درجان وروح ادمها دارد زیرا ایثار و شهادت، ماهیت الهی و اجر اخروی دارد

مدیرکل سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران همچنین در ادامه گفت: انقلاب و اسلام و مرز و بوم، به شهیدان سرافراز نیازمند است و دراین زمینه نمادهایی چون سردار طوسی، خالق طوسی‌های دیگری هستند که امروز در مرزها و خارج از مرزها به مبارزه با دشمنان می‌پردازد.

در پایان این نشست، خانواده‌های شهدا و ایثارگر و شعرای آیینی به بیان خاطره و قرائت شعر پرداختند و در پایان نیز از بانوان حماسه‌ساز و راوی هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد. لازم به ذکر است؛ خانواده‌هایی که در این مراسم حضور داشتند؛ از سوی دستگاه‌های اجرایی استان مازندران (سازمان تبلیغات اسلامی، برق منطقه ای، کتابخانه‌ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آب منطقه‌ای، حفظ آثار و دانشگاه علوم پزشکی)به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار