رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت : با توجه به کثرت جمعیت و شمار زیاد مهاجرت ها، راه اندازی سالانه یک بیمارستان جدید در این استان ضروری است .
کد خبر: ۷۵۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 12 June 2019

دکتر حسین کریم در نشست شورای برنامه ریزی استان البرز که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: اکنون سرانه تخت بیمارستانی در البرز ۱.۱ درصد است در حالی که متوسط کشوری ۱.۶ درصد می باشد.

وی بیان داشت: سالانه حدود ۲۴۷ هزار نفر به جمعیت استان البرز اضافه می شود در حالیکه امکانات درمانی آن کافی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در تمام بیمارستان‌های البرز ضریب اشغال تخت بالای ۸۰ درصد است که در بیمارستان شهید رجایی کرج ۲ بیمار برای بستری در کنار یک تخت در نوبت قرار دارند.

کریم بیان داشت: استان البرز شرایط بسیار ویژه‌تری نسبت به سایر مناطق کشور دارد زیرا اینجا گلوگاه تهران است و بار تهران را بر دوش می‌کشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: روزانه ۱۰ هزار مراجعه کننده به بیمارستان‌های البرز داریم که ۹۵ نفر بستری می‌شوند و ۵۵ نفر به تهران انتقال می‌یابند.

وی یاد آورشد که سه هزار و ۶۱ تخت بیمارستانی در استان البرز وجود دارد که ضریب اشغال تخت‌ها بالای ۸۰ درصد است.

وی گفت: اکنون ۱۱ بیمارستان دولتی در استان البرز داریم وسایر مراکز خصوصی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: در کنار حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی در استان مشکلاتی به بار آورده است که میزان آسیب‌ها عدد بالایی می باشد.

این مسئول تاکید کرد که چالش عمده حوزه سلامت کسری بودجه است، نرخ بالای مهاجرت سالمندی، ترافیک بالا و تصادقات، ۱۳ شهرک صنعتی و چهار از مواردی است که در بخش بهداشت و درمان و بهداشت روان آسیب زا هستند.

وی گفت: فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سطح کشور کمترین رقم را به خود اختصاص داده است و این دانشگاه حتی خوابگاه دانشجویی ندارد و از داشتند آزمایشگاه کنترل غذا و دارو محروم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد که وجود پروژه‌های نیمه تمام بیمارستانی از مشکلات استان البرز به شمار می‌رود که نیازمند توجه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار