عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ضمن موافقت با برگزاری رفراندوم درباره مذاکره با آمریکا، گفت: اعتمادی به دولت روحانی برای تمکین به آراء مردم نیست.
کد خبر: ۷۵۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 12 June 2019

 موافق برگزاری رفراندوم درباره مذاکره با آمریکا هستم

 

تابناک / سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح رفراندوم با موضوع مذاکره ایران و آمریکا، گفت: پیش از برگزاری رفراندوم درباره مذاکره با آمریکا بهتر است موضوع ادامه حیات دولت آقای روحانی به رفراندوم گذاشته شود، زیرا این دولت علی‌رغم نظر دلسوزان و رهبری مذاکره با آمریکا را رقم زد و شرایط دوگانه مذاکره و معیشت را در کشور تعبیه کرد.

نتیجه رفراندوم قطعا مخالفت مردم با مذاکره است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری رفراندوم درباره موضوع مذاکره با آمریکا اشکالی ندارد، تصریح کرد: برگزاری رفراندون بدون اشکال است اما اگر نتیجه رفراندوم، مخالفت مردم با مذاکره باشد، آیا دولت آقای روحانی به آراء مردم تمکین می‌کند؟ رهبری به عنوان فصل الخطاب فرمودند که به مذاکره خوشبین نیستند.

درخواست برگزاری رفراندوم باید به تصویب مجلس برسد

وی افزود: بر اساس اصل 59 قانون اساسی، در مسائل‏ بسیار مهم‏ اقتصادی‏، سیاسی‏، اجتماعی‏ و فرهنگی‏ ممکن‏ است‏ اعمال‏ قوه‏ مقننه‏ از راه‏ همه‏ پرسی‏ و مراجعه‏ مستقیم‏ به‏ آراء مردم‏ صورت‏ گیرد اما در خواست‏ مراجعه‏ به‏ آراء عمومی‏ باید به‏ تصویب‏ دو سوم‏ مجموع‏ نمایندگان‏ مجلس‏ برسد.

ابطحی با اشاره به کاهش اعتماد مردم به حاکمیت، گفت: موضوع مذاکره با آمریکا تخصصی است و به نظر همه پرسی تاثیری در افزایش اعتماد عمومی مردم نداشته باشد هرچند معتقدیم مردم با عقل، منطق و شعور قطعا به مذاکره با آمریکا رأی منفی خواهند داد.

مردم در راهپیمایی روز قدس نظرشان درباره مذاکره با آمریکا را اعلام کردند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس نظر خود را اعلام کردند، رفراندوم هم تاثیری در کاهش التهابات درونی ندارد زیرا اطمینان و اعتمادی به دولت وقت جهت تمکین به آراء مردم نیست و برگزاری رفراندوم هزینه اضافی به کشور تحمیل می‌کند اما ما با برگزاری آن مخالفتی نداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار