محمدرضا جوادی یادآور شد: امسال کارگاه‌های آموزشی تابستانی کانون از ۲۵ خردادماه شروع و تا ۷ شهریور در قالب ۲۲ جلسه آموزشی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 12 June 2019
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی شرکت‌کنندگان در کلاس‌های کانون پرورش فکری در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایسنا، جوادی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در خصوص اعلام برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی، اظهار کرد: اوقات فراغت یکی از نیاز‌های اساسی و پایه‌ای انسان است و مانند هر نیازی بسته به وضعیت فرد و محیط اجتماعی، متغیر بوده و میان افراد متفاوت و دائم در حال تغییر است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۵۰ سال تجربه در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ ساله امسال هم با فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی با شعار" خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد" در ۴۱ مرکز فرهنگی هنری، کانون زبان ایران و سینما کانون در حال خدمت‌رسانی به مخاطبان است.

جوادی با تأکید بر اینکه در انجام فعالیت‌ها تلاش شده سه اصل خلاقیت، لذت و سادگی در نظر گرفته شود، ادامه داد: ۲۸ مرکز فرهنگی ثابت برای مخاطبان شهری، ۹ کتابخانه سیار روستایی در سراسر استان، یک کتابخانه سیار شهری در همدان ویژه مخاطبان حاشیه شهر و ۳ کتابخانه پستی برای ارسال کتاب به مخاطبان روستایی و همچنین ۲ مرکز فرهنگی هنری در همدان و ملایر برای کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه «کم‌بینا، نابینا، کم‌شنوا، ناشنوا و کم‌توان جسمی حرکتی» با حضور مربیان متخصص و مجرب در حال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یادآور شد: این خدمات در قالب ۳۸۰ عنوان برنامه شامل ۲۸ عنوان کارگاه آموزشی از قبیل: «نقاشی، سفالگری، طنزنویسی، پویانمایی، سرود، نقالی و شاهنامه‌خوانی، موسیقی، روباتیک، چرتکه، خوشنویسی کاردستی و.» است.

وی ادامه داد: ۲۴ عنوان فعالیت عام فرهنگی از قبیل: «پویش فصل گرم کتاب، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، تحقیق و پژوهش و...، ۲۸ عنوان برنامه محوری فرهنگی بین‌المللی، ملی و استانی از قبیل: «جشنواره قصه‌گویی، توسعه کتاب‌خوانی، مهرواره بازی‌های بومی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی ویژه کودکان و نوجوانان و والدین و ...» ازجمله این برنامه‌هاست.

جوادی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۷ عنوان برنامه محوری هنری بین‌المللی، ملی و استانی از قبیل: «جشنواره نمایش عروسکی، سومین مهرواره پویانمایی، جشنواره سرود و ...» و ۹ عنوان برنامه محوری ملی و استانی ادبی از قبیل: «دو پنجره، نقد و بررسی کتاب و...» ۸ عنوان برنامه محوری در حوزه آموزش‌وپرورش، ۲۳ عنوان برنامه مناسبتی از قبیل: بهشتیان کوچک، هفته امام و ولایت، هفته کرامت، ۲۴۰ عنوان برنامه محوری و مناسبتی شهرستانی، اردو، ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال میانگین شرکت‌کنندگان در کلاس‌های کانون پرورش فکری استان با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شود، تصریح کرد: با توجه به رشد عناوین برنامه‌ها امسال نسبت به سال گذشته تعداد شرکت‌کنندگان نیز افزایش‌یافته و به ۵۰۰ هزار دفعه نفر برسد.

جوادی یادآور شد: امسال کارگاه‌های آموزشی تابستانی کانون از ۲۵ خردادماه شروع و تا ۷ شهریور در قالب ۲۲ جلسه آموزشی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت کانون در سطح استان در تمامی طول سال بدون وقفه و تعطیلی در حال اجرا است، گفت: همکاری با مؤسسات خیریه نگهداری از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست، کمیته امداد امام خمینی، سازمان‌های مردم‌نهاد و ... نیز از اهم فعالیت‌های تابستان سال جاری کانون است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار