رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:مشروبات الکلی دست ساز ۸ نفر را در شیراز راهی بیمارستان کرد/الویری:اگر مسائل نجفی را می‌دانستیم به آن رأی نمی‌دادیم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 13 June 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
زمان حمله به نفتکش‌ها «آبه» کجا بود؟

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در صفحه توییترش نوشت: «حملات گزارش شده به تانکر‌های مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفتگو‌هایی گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود. مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالا امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند. مجمع گفتگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است.»

مشروبات الکلی دست ساز ۸ نفر را در شیراز راهی بیمارستان کرد

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز گفت: هشت نفر در شیراز و در پی مصرف مشروبات الکلی دست ساز، دچار مسمومیت شدند. رامین افشاری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این افراد برای درمان به این مرکز درمانی مراجعه کردند. رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز ادامه داد: یک نفر از این افراد روز سه شنبه و هفت نفر دیگر عصر امروز چهارشنبه به این بیمارستان مراجعه کردند که همه آن‌ها بر اثر مصرف مشروبات الکلی دچار عوارضی مانند تهوع شدید، دو بینی و سردرد شده اند.

تصویری از راننده اسنپ معروف در نماز عید فطر

این روز‌ها که ماجرای ادامه‌دار «سعید عابد»، راننده اسنپ بسیار داغ شده تصویری از نماز عید فطر امسال در شبکه‌های اجتماعی و بین کاربران دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد سعید عابد در مراسم نماز عید فطر پشت‌سر سدار قاسم سلیمانی و سردار غیب‌پرور نشسته است.
 
زمان حمله به نفتکش‌ها «آبه» کجا بود؟/تصویری خبرساز از راننده اسنپ معروف در نماز عید فطر/حادثه‌ای شبیه زندان کهریزک اتفاق افتاده است؟/توقف پخش برنامه‌های رامبد جوان از تلویزیون
 


هشدار دادستان‌کل‌کشور به «نزار زاکا»

دادستان کل کشور در واکنش به اظهارات نزار زاکا علیه ایران گفت: اسناد و مدارک محکومیت این فرد را منتشر می‌کنیم. حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظری پیش از ظهر امروز در حاشیه معارفه دادستان سمنان در جمع خبرنگاران در و‌اکنش به اظهارات نزار زاکا اظهار داشت: اسناد و مدارک محکومیت این فرد را در دست داریم و اگر لازم باشد، مصاحبه، فیلم‌ها و مستندات را منتشر می‌کنیم. وی با بیان اینکه این فرد با وساطت دولت لبنان و حزب‌الله آزاد شد و با آزادی مشروط به کشورش بازگشت، افزود: نزار زاکا بخشی از دوران محکومیتش را در کشورمان گذرانده و به جای تقدیر و تشکر از جمهوری اسلامی و نظام قضایی ایران، رویکرد بسیار ناجوانمردانه‌ای را در پیش گرفته است.

الویری:اگر مسائل نجفی را می‌دانستیم به آن رأی نمی‌دادیم

رئیس شورای عالی استان‌ها، گفت: اگر درخصوص مسائل مطرح شده از نجفی اطلاعی داشتیم قطعا اعضای شورا به آن رای نمی‌دادند. مرتضی الویری در حاشیه برگزاری اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، درباره انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران گفت: خیلی سریع و روشن اعلام می‌کنم هیچکدام از اعضا درخصوص مسائل مطرح شده درباره نجفی اطلاعی نداشنتد و موضوعی را با ما مطرح نکرده بودند. ما به آقای نجفی رای دادیم، چون افکار عمومی آن را بهترین وزیر آموزش و پرورش می‌دانستند. الویری ادامه داد: ما به فردی (نجفی) رای دادیم که عصبانیت آن را کسی ندیده بود و وقتی که در سازمان برنامه و بودجه بود بهترین کارنامه را داشت. رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در حزب کارگزاران کسی از موضوعات نجفی اطلاع نداشت و اگر می‌دانستیم قطعا رای نمی‌داد.

حادثه‌ای شبیه زندان کهریزک اتفاق افتاده است

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی درباره کشته شدن زندانی سیاسی در فشافویه و امکان ورود مجلس به این موضوع، گفت:مجلس وظیفه ورود به این موضوع را دارد، کمیسیون امنیت ملی حتما باید هیاتی را برای تحقیق و ارایه گزارش تعیین کند. سازمان زندان‌ها در این قضیه کوتاهی کرده و وزیر دادگستری هم باید پاسخگو باشد، زندان سیاسی را نباید در بند تبهکاران، دزدان و قاتلان و قاچاقچیان قرار دهند تا چنین اتفاقی بیفتد. گاهی برای تنبیه متهمان سیاسی این کار را می‌کنند که کار بسیار بدی است و در واقع شبیه اقدامی است که در کهریزک انجام شده و بچه‌های جوان را در سال ۸۸ به زندان کهریزک که جای لات‌ها و قاچاقچیان بود منتقل کردند که آسیب‌های جدی دیدند. به دلیل قتل فعال سیاسی رئیس سازمان زندان‌ها و وزیر دادگستری هر دو باید جوابگو باشند/خبرآنلاین

افتتاح «دیسکو حلال» در غرب عربستان سعودی

شامگاه چهارشنبه در شهر جده نخستین دیسکو حلال افتتاح شد؛ اقدامی که خشم بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت و از مسئولان سعودی نیز به خاطر این اقدام، به شدت انتقاد کردند. به گفته کاربران، هر گونه تصویربرداری در این باشگاه شبانه سعودی ممنوع خواهد بود و هیچ کس اجازه ندارد تلفن همراه با خود بیاورد. بر اساس قوانین این باشگاه، ساحل به صورت مختلط است و افراد حاضر در آن، موظف هستند لباسی را در داخل ساحل بپوشند که از قبل معین شده و بر اساس ضوابط آن باشگاه است. شمار زیادی از کاربران اجتماعی، از چنین تحولاتی ابراز خشم و تأکید کردند که این تحولات غیر قابل پذیرش است. آنان هشتگ‌های مانند «دیسکو در جده» را ایجاد کردند که به سرعت ترند شد/ فارس

چرا همه دانش‌آموزان می‌خواهند دکتر شوند؟!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان در رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی کم شده است. گرایش به علوم تجربی نقصی در سیستم آموزش و پروش و هدایت تحصیلی ما بوده و جاذبه‌های شغلی و مادی همه را به سمتی می‌برد که احتمالا در آن موفق نخواهند شد. بحث‌های مالی در چند سال گذشته در کل کشور مسئله‌ساز بوده و با توجه به شرایط تحریم و محدود شدن فروش نفت، توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است/ ایسنا

از جریمه ۹۷ میلیاردی یک شرکت گران‌فروش تا قاچاق شیرخشک

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ فقره پرونده شیرخشک به میزان ۱۲۱ تن تشکیل شده که ۳ فقره مختومه شده و ۲ پرونده با مقدار ۱۰۷ تن در حال رسیدگی است؛ همچنین محموله ۲۵ تن شیر خشک نیز توسط پلیس آگاهی کشف و پس از استعلام مصرف انسانی از دانشگاه علوم پزشکی حکم به ضبط محموله صادر و متهم به پرداخت ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. در استان تهران یک شرکت بین المللی به دلیل گرانفروشی بیش از ۹۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به پرداخت ۹۷ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده که رای صادره در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

اگر واکنش رهبری نبود، حتما خاک سفارت ژاپن به توبره کشیده می‌شد

محمد مهاجری گفت: همان‌گونه که حدس زده می‌شد یک جریان سیاسی نه چندان اصیل که متاسفانه اهداف و عملکردش توسط مقامات امنیتی کشور مورد غفلت قرار گرفته است، باز هم در جریان سفر نخست‌وزیر ژاپن تجمعی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد. اگر واکنش رهبرمعظم انقلاب نبود، امروز حتما خاک سفارت ژاپن به توبره کشیده می‌شد! مذاکره موثرترین، مستقیم‌ترین و آسان‌ترین راه برای بازگویی بی‌پرده حرف‌ها به طرف مقابل است. /اعتماد

مشکل گرانی مسکن دامن برخی نمایندگان شهرستانی مجلس را هم گرفت

پزشکیان، نایب رییس مجلس گفت: مشکل گرانی مسکن دامن نمایندگان شهرستانی مجلس را هم گرفته است. نمایندگانی که از شهرستان آمده و در تهران منزل اجاره کرده اند برای اینکه دوباره بتوانند در همان واحد مسکونی سال ابتدایی مستقر شوند باید مبالغ هنگفتی پرداخت کنند و پولی ندارند. مشکلات حوزه مسکن ناشی از تصمیماتی بوده که از ۲۰ تا ۳۰ سال پیش اخذ شده است. ایرانی‌ها برای حفظ ارزش پول خود یک تا چند خانه خریداری کرده و حتی برج می‌سازند/ فارس
 
توقف پخش برنامه‌های رامبد جوان از تلویزیون

طبق تصمیم مدیران سازمان صدا و سیما، بازپخش برنامه‌های رامبد جوان از رسانه ملی متوقف شد.براساس این خبر، تکرار فصل‌های قبلی خندوانه یا بریده‌هایی از آن به عنوان میان برنامه در شبکه نسیم تا اطلاع بعدی پخش نخواهد شد. در روز‌های گذشته، سفر رامبد جوان و همسرش نگار جواهریان به کانادا برای به دنیا آوردن فرزندشان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب بسیاری داشت و مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت. /مشرق
 
شایعه برکناری مدیر شبکه سه و تکذیب فوری آن

ساعتی پیش برخی رسانه‌ها به نقل از خبرگزاری صداوسیما خبری منتشر کردند درباره جایگزینی شهاب اسفندیاری به جای علی فروغی در مدیریت شبکه سه. در خبری که این رسانه‌ها به نقل از خبرگزاری صداوسیما نقل کردند ضمن اعلام خبر برکناری علی فروغی، متن پیام مرتضی میرباقری معاونت سیما هم به شرح زیر منتشر شده بود:

«برادر گرامی جناب آقای دکتر شهاب اسفندیاری
نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «رئیس شبکه سه سیما» منصوب می‌شوید. انتظار دارد با بهره‌گیری از الگوی کارآمد و اثربخش مهندسی و مدیریت پیام و ارتقای سطح کیفی تولیدات به ویژه در حوزه ورزش و سرگرمی، موجبات افزایش سرمایه اجتماعی کشور و ایجاد امید، نشاط و شادابی، در جامعه با استفاده از هنرمندان نخبه و متعهد و بهره‌گیری از نظرات اهالی فرهنگ و کارشناسان خبره را فراهم سازید. از خداوندمنان توفیقات روز افزون شما را در ایجاد روحیه امید و نشاط به جامعه، ترویج و ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی به ویژه برای مخاطبان جوان مسئلت دارم. وظیفه خود می‌دانم از زحمات جناب آقای علی فروغی در طول مدیریت این شبکه صمیمانه سپاسگزاری نمایم.»

ساعتی پس از انتشار این خبر، مازیار ناظمی روابط عمومی وزارت ورزش در صفحه شخصی خود در توئیتر انتصاب به مدیریت شبکه سه را به شهاب اسفندیاری تبریک گفت. توییتی که بلافاصله شهاب اسفندیاری به آن واکنش نشان داد و اینگونه تکذیبش کرد: حال اینکه این یک اشتباه رسانه‌ای بوده یا خبری که خبرگزاری صداوسیما مجبور به حذف آن شده است مشخص نیست و باید دید در روز‌های آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.
 
بیانیه سه کشور اروپایی در مورد اینستکس

سفارت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از سوی سفرای E۳ (انگلیس، فرانسه و آلمان) به همکاری متخصصان و نمایندگان اروپایی با همتایان ایرانی آن‌ها بر سر تسهیل اجرایی شدن اینستکس اشاره و بر تعهد طرف‌های اروپایی مسئول در این زمینه تاکید کرد. سفارت انگلیس در تهران با انتشار بیانیه‌ای درباره مذاکرات بر سر اینستکس اعلام کرد: سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان این هفته در ایران پذیرای نمایندگان اینستکس و متخصصان فنی E۳ برای مذاکرات مرتبط با متخصصان و شرکای ایرانی بودند. این مذاکرات که توسط سازمان پشتیبانی فنی و تبادل اطلاعات اتحادیه اروپا (EU TAIEX) تأمین می‌شوند – کمک کرده‌اند تا تلاش‌های مشترکمان برای اطمینان از اینکه تجارت با ایران بر مبنای قوانین بین الملل و اتحادیه اروپا و نیز از طریق ساز و کار ویژه مالی اینستکس ادامه پیدا کند مؤثر واقع شوند. همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: ما فشار اقتصادی را که مردم ایران با آن مواجه هستند درک می‌کنیم. ما متعهد هستیم که با ایران همکاری کنیم تا اجرایی کردن اولین تبادل اینستکس هر چه زود‌تر محقق شود. تبادلات این چنینی متخصصان بهترین راه برای حرکت در تحقق هدف مشترکمان برای تسهیل تجارت قانونی و روابط اقتصادی با ایران است. با در نظر گرفتن موارد اشاره شده، هر دو طرف بر سر راهکاری برای تسریع بخشیدن به این روند توافق کرده‌اند.
 
تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلیس

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران عصر امروز (پنجشنبه) مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع کردند. تجمع دانشجویان، اعتراض نسبت به برگزاری جشن تولد برای ملکه انگلیس در تهران است. گفتنی است سفارت انگلیس در تهران به مناسبت برگزاری جشن تولد ملکه این کشور ایمیلی را به شرکت‌ها و تولید کنندگان ایرانی ارسال کرده و از آن‌ها برای اسپانسری این مراسم درخواست کمک هزینه کرده است. در طول روز‌های گذشته نمایندگان مجلس و جمعی از اساتید و دانشجویان نسبت به این اقدام خبیث روباه پیر اعتراض کرده و خواستار لغو این مراسم و برخورد با مسببان آن شده بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار