رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کرج با بیان آخرین وضعیت بازار خودرو می‌گوید: از اسفند سال گذشته جلسات متعددی برای ساماندهی بازار داشتیم و چند بار با دادستان درباره بستن سایت‌ها و برنامه‌هایی که جو روانی به بازار وارد می‌کردند صحبت کردیم که در نهایت می‌توان از وضعیت فعلی بازار نتیجه را دید.
کد خبر: ۷۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 15 June 2019

حمید کریمی می‌افزاید: قبلا هم هشدار داده بودیم که آگهی‌های جعلی در فضای مجازی سبب شده قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد، برخی با انتشار آگهی‌های متعدد دروغین تلاش می‌کردند قیمت‌ها را بالا ببرند و اتفاقا جو روانی بازار را هم به هم ریختند.

وی با بیان این‌که از طرفی روند نزولی قیمت ارز نیز بر کاهش قیمت‌ها تاثیر داشته است ادامه می‌دهد: این روزها بازار خرید و فروش خودرو راکد است و قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته است.
برخی خودرو‌های خارجی حتی تا 500 میلیون هم کاهش قیمت داشته‌اند، با این وجود هنوز حباب خودرو وجود دارد. کریمی با اشاره به نقش شرکت‌های خودروساز در تعدیل بازار می‌گوید: عرضه خودرو از سوی خودروسازان هنوز مناسب نیست.
اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را تحویل دهند، روند ریزش قیمت خودرو سرعت خواهد گرفت؛ به عنوان نمونه می‌بینیم قیمت پراید ۱۱۱ همچنان در محدوده ۵۲ میلیون تومان باقی مانده زیرا این مدل خودرو از سوی سایپا عرضه نمی‌شود و در صورت عرضه به سرعت قیمت آن کاهش خواهد یافت.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران کرج در پاسخ به این‌که آیا احتمال دارد این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد یا خیر، می‌گوید: اگر شرایط به همین ترتیب پیش برود و شرکت‌های خودروساز نیز همکاری کنند قیمت‌ها بیش از این کاهش خواهد یافت.

برچسب ها: بازار خودرو ، رکود ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار