آمار اهدا خون در فارس از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۷۵۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 15 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل انتقال خون فارس در مراسم تجلیل از اهداکنندگان برتر خون گفت: متوسط اهدا خون در کشور ۲۷ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر و در استان فارس این عدد ۳۳ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر است .
مسعود ترابی افزود: علیرغم این افزایش تعداد اهداکنندگان، استان فارس پس از تهران بیشترین مصرف خون و فرآورده‌های خونی را دارد.
وی گفت: وجود بیمارستان ها و مراکز درمانی، انجام عمل‌های پیوند و نیز درمان بیماران از استان‌های همجوار و دیگر کشور در فارس مهمترین عامل افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در این استان است.
مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در استان فارس بیشترین موارد مصرف خون و فرآورده‌های خونی در جراحی‌های پیوند اعضا، جراحی قلب و عروق، بیماران تالاسمی، سرطان خون و مصدومان حوادث جاده‌ای است.
وی افزود: براساس برآورد‌های انجام شده برای تامین نیاز استان به خون و فرآورده‌های خونی، تعداد اهداکنندگان باید به ۴۵ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر برسد.
ترابی با اشاره به افزایش اهدا خون در استان گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۵۷ هزار واحد خون در استان اهدا شده بود که این آمار در سال ۹۷ به بیش از ۱۵۹ هزار واحد افزایش یافت.
در این مراسم که به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون برگزار شده بود از ۱۰ اهداکننده برتر خون و فرآورده‌های خونی در سال ۹۷ تجلیل شد و با اهدا لوح یادبود به خانواده مرحوم دکتر شیخ الاسلامی یاد و خاطره رکورددار اهدا خون دنیا گرامی داشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار