یک کارشناس مسکن:
یک کارشناس مسکن گفت: اعمال سیاست‌های یک شبه و تنبیهی در حوزه مسکن نمی‌تواند به حل مشکلات این بخش کمک کند.
کد خبر: ۷۵۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 17 June 2019

فرشید پورحاجت با اشاره به آخرین وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی در بحث سیاست‌های مربوط به مسکن هیچ برنامه مشخصی را دنبال نکرده‌اند و این مساله باعث شده تا امروز شاهد آن باشیم که خانوارها دچار مشکلات فراوانی در این حوزه باشند.

وی با بیان اینکه نبود برنامه برای بخش مسکن کشور باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای این بخش شده است، افزود: باید راهکارهایی برای تنظیم و تعادل بخشی این بازار در گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه و دنبال می‌شد تا بازار مسکن اکنون با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نکند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور تصریح کرد: اینکه در حوزه مسکن بی برنامه باشیم و در زمان بحران و تلاطم به فکر اجرای نقشه و اعمال سیاست در این حوزه باشیم، دردی از دردهای بخش مسکن دوا نخواهد شد زیرا نبود برنامه در حوزه مسکن، مشکلات را روی یکدیگر انباشته می‌کند و در این زمینه قطعا مردم بیشتر از همه متضرر خواهند شد.

پورحاجت با بیان اینکه اعمال سیاست‌های یک شبه و تنبیهی در حوزه مسکن نمی‌تواند به حل مشکلات کمک کند، عنوان کرد: اینکه در زمانی که مردم در تنگنا قرار می‌گیرند، به دنبال اعمال سیاست‌هایی برای بهبود شرایط باشیم تنها شعار است و چنین شرایطی وضعیت بازار مسکن را بهبود نخواهد بخشید.

وی ادامه داد: شاخص‌های آماری در دوره‌های پنج ساله از وضعیت مسکن، مانند یک نقشه راه است که سیاستگذاران حوزه مسکن باید به آن توجه داشته باشند اما متاسفانه عدم برنامه‌ریزی در حوزه مسکن باعث شده تا مشکلات فراوانی در این زمینه داشته باشیم.

این کارشناس مسکن عنوان کرد: سیاست‌های مداخله‌گرایانه‌ای که از سوی مسولان در حوزه مسکن اعمال می‌شود، با شرایط و وضعیت بازار مسکن کشور همخوانی ندارد و این مساله باعث می‌شود تا شرایط در این حوزه نامناسب و مشکلات بیشتر شود.

پورحاجت خاطرنشان کرد: اعمال سیاست‌های مالیاتی نادرست در حوزه مسکن و عدم توجه به فضای کسب و کار تولید از جمله مسایلی است که می‌توان در بحث سیاست‌های نادرست اعمال شده در حوزه مسکن به آن‌ها اشاره کرد. چنین سیاست‌هایی می‌تواند به بازار مسکن لطمه بزند و مشکلات را بیش از پیش کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بازار مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار