بهمنی در نطق میان دستور:
محمود بهمنی نماینده مردم طالقان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین موهبت الهی در طول تاریخ ملت ایران است که حضرت احدیت به رهبری امام خمینی(ره) آن را به ملت ایران هدیه کرده است، از همین رو نیز صیانت و حفاظت از این انقلاب برترین وظیفه‌ای است که بر عهده مسئولان، نمایندگان، نخبگان و آ‌حاد مردم گذاشته شده است.
کد خبر: ۷۵۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 17 June 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ بهمنی ادامه داد: مراقبت از نظام‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمانی به هدف می‌رسد که هوشمندانه باشد و اکنون که دشمنان ایران با تمامی توان توطئه‌ها و دسیسه‌های خود را به کار گرفته و اقتصاد ایران را نشانه رفته اند به تعبیر مقام معظم رهبری وظیفه بزرگی پیش روی قوای سه‌گانه و حاکمیت است که اقتصاد ملی را پاس داشته، از آن حفاظت کنند و آن را تنها نگذارند.

وی افزود: نکات مسلم، راه‌های قطعی و به اجماع رسیده‌ای در گفتمان صیانت از انقلاب مطرح است که با ذکر برخی از آن‌ها امیدوارم که تمامی تلاش و توان را در جهت توانمندسازی اقتصاد ایران به کار بگیرند.

نماینده مردم طالقان خطاب به رئیس دولت گفت: آقای رئیس جمهور امروز باید توجه به وضع موجود و نگاه به آ‌ینده مدنظر شما باشد و مسئولان باید مسائل و شرایط اقتصادی را کاملا درک کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: آقای روحانی سازمان برنامه و بودجه باید به فوریت اصلاح بودجه را بدون نفت، با توجه به تحریم اقتصادی و همچنین تحریم پتروشیمی ارائه کند و هر میزان که نفت فروخته شد به حساب صندوق توسعه ملی واریز و در شرایط بسیار خاص و با مجوز از آن برداشت شود و همچنین منابع جایگزین حذف نفت از بودجه از محل رانت‌های پیدا و پنهان و همچنین فرار مالیاتی و واگذاری طرح‌های نیمه کاره دولت باید دیده شود.

بهمنی افزود: آ‌قای رئیس جمهور اعتبارات بودجه‌ای در این شرایط باید اولویت بندی شوند تا حداقل بخشی از پروژه‌ها به بهره برداری برسد علاوه براین باید درآمد‌های پایدار غیر نفتی شناسایی شده و هزینه‌های دولت نیز مدیریت شود. بودجه ریزی نیز باید بر اساس عملکرد و با نگاهی تیزبینانه کنترل شده و مدیریت واردات و صادرات و همچنین مدیریت منابع و مصارف ارزی دقیقا باید مدنظر قرار گیرد و در این شرایط خاص باید به مطالبات فرهنگیان، رتبه بندی آنها، حقوق بازنشستگان و تعیین و تکلیف متجاوز از ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از افراد گزینش شده قضات توجه کرد.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور ! اکنون اقشار متوسط و ضعیف جامعه روز به روز ضعیف‌تر شده و سودجویان، رانت خواران، دلالان و همچنین فعالان اقتصادی زیرزمینی که خود را فراسوی قانون تصور می‌کنند جریح‌تر و ثروتمندتر شده‌اند.

بهمنی تصریح کرد: امروز باید به ارتقای فضای کسب و کار که از بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین، مقررات و قاچاق کالا حاصل می‌شود توجه کرده و باید به زیرساخت‌های حمل و نقل، دشواری‌های تأمین مالی از بانک‌ها و غیرقابل پیش بینی بودن تغییرات قیمت مواد اولیه محصولات و کمبود فناوری‌های نوین و تجهیزات مورد نیاز توجه خاص به عمل آید.

نماینده مردم طالقان تأکید کرد: امروز برای رونق تولید باید به ورود کالای قاچاق، فضای کسب و کار، ثبات اقتصادی و نقدینگی پولی و همچنین فعال سازی ظرفیت‌های خالی بخش خصوصی و نظام بانکی با پرداخت مطالبات آن‌ها توجه خاص به عمل آید.

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه خطاب به روحانی افزود: عدالت، پیشرفت و توسعه اقتصادی در گرو شفاف سازی و از بین بردن رانت‌های آشکار و پنهان و یکسان سازی نرخ ارز و داشتن اقتصاد سالم و عاری از فساد است که این امر می‌تواند با راه اندازی یک سامانه اطلاعاتی، تجمیع اطلاعات وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با استفاده از شناسه ملی هر ایرانی و با اختصاص چند لایه اطلاعات و ثبت آن در سامانه به عمل آید تا هر لحظه عاملان تلاطم‌های اقتصادی را شناسایی، کنترل و از فرار مالیاتی، اختلاس، کلاهبرداری و به خصوص پولشویی و زمین خواری جلوگیری کرد. برای مثال می‌توانید اعلام کنید که اموال غیرمنقولی که در این سامانه سراسری ثبت شده باشد فاقد اصالت حقوقی است.

وی اظهار کرد: آقای ریاست جمهوری چنانچه نیاز به مصوبه قانونی دارید لایحه آن را ارائه کنید تا در این صورت فراریان از مالیات، رانت خواران، ویژه خواران، دلالان و فعالان در بخش اقتصادی زیرزمینی به دام قانون گرفتار شده و به این ترتیب منابع از دست رفته احیا شده، درآمد دولت افزایش یافته و ضمن برقراری عدالت به سمت تعادل اقتصادی نیز پیش برویم.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: همچنین ما شرایط را برای تعدادی مفسد و سودجو فراهم کردیم تا بتوانند زندگی مردم را به مخاطره بیندازند. آقای رئیس جمهور امروز حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داریم که باید پرسید این یارانه‌ها به جیب چه کسانی می‌رود؟ درحالی که می‌توان با توزیع نصف این یارانه‌ها مشکل طبقات ضعیف جامعه را برطرف کرد. علاوه براین باید گفت که امروز عدم ثبات اقتصادی و چند گانگی قیمت‌ها خصوصا منابع ارزی با توجه به عدم کنترل و نظارت کامل سرمایه گذاری را متأثر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار