رییس اتحادیه زنبورداران گیلان گفت: برای نخستین بار صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور با استفاده از یک برند مطرح کشوری، بنا دارد عسل های هر استان از جمله گیلان را به نام این برند و شناسه همان استان بسته بندی و توزیع کند که به نظر می رسد مشکل نبود برند تا حدودی حل شود و عسل گیلان شناخته شده تر شود.
کد خبر: ۷۵۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 18 June 2019

تابناک / فریدون قلی زاده گفت: بیشتر زنبورداران دانش کافی در خصوص مدیریت کندو را دارند، گفت: مشکل اصلی کمبود و گرانی نهاده های زنبورداری برای اعمال مدیریت کندوست.

وی افزود: امسال قیمت ورقه های موم که باید در کندو جا گذاری شود 3برابر قیمت پارسال است و از طرفی چوب مورد نیاز برای ساخت کندوها که باید از گونه های جنگلی راش و توسکا تهیه شود کم است.

قلی زاده با گلایه از برخی از سخت گیری ها خاطرنشان کرد: در برخی موارد حتی اجازه استفاده از درختان خشکیده جنگلی را هم به زنبورداران نمی دهد و در کارگاه های کندوسازی هم در مواقعی سخت گیری های زیادی اعمال می کند.

رییس اتحادیه زنبورداران گیلان مشکل بیمه را یکی از دغدغه های مهم زنبورداران اعلام کرد و افزود: قرار بود از محل هدفمندی یارانه ها اعتبارات بیمه زنبوردارن تامین شود اما این کار فقط در 2سال اول انجام شد و فقط 630نفراز 4هزار زنبوردار گیلان بیمه شدند و بقیه بلاتکلیفند.

قلی زاده با تاکید بر اینکه این مشکل همه زنبورداران کشور است گفت: بارها این موضوع را با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه زنبورداران کشور و نمایندگان مجلس در میان گذاشته ایم اما ظاهرا کمبود اعتبارات مانع اصلی است.

وی افزود: برای نخستین بار صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور با استفاده از یک برند مطرح کشوری، بنا دارد عسل های هر استان از جمله گیلان را به نام این برند و شناسه همان استان بسته بندی و توزیع کند که به نظر می رسد مشکل نبود برند تا حدودی حل شود و عسل گیلان شناخته شده تر شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: عسل گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار