سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی استان تهیه می شود.
کد خبر: ۷۵۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 19 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی پیمان آرامون در نخستین جلسه برنامه ریزی راهبری ایمنی راههای درون شهری و برون شهری استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی و فرمانده انتظامی استان برگزار شد اظهار  کرد: بر اساس مفاد قانون مصوب و برنامه پنج ساله ششم کشور کاهش سالانه 10 درصد از تصادفات منجر به فوت در دستور کار قرار گرفته که بر همین اساس تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی در استان‌ آغاز شده است.

وی افزود: انجام مطالعات و ارائه طرح های پیشنهادی برای تهیه این برنامه در داخل شهرها برعهده شهرداری ها و در محورهای برون شهری برعهده اداره کل راهداری سپرده شده است که پس از اتمام مطالعات در قالب برنامه ای جامع تذوین و به دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی ورودی های شهرها نیز با توجه به وقوع نزدیک به 70 درصد تصادفات در 30 کیلومتر ورودی شهرها مقرر شده دستگاه های مسوول‌ براساس مصوبات کمیسیون ایمنی راههای استان تمامی اقدامات لازم در استقرار تیم‌های، اصلاح و ایمن سازی و آموزش را انجام دهند. 

وی در ادامه به توسعه مراکز معاینه فنی خودروها در استان‌ اشاره کرد و گفت: در حوزه خودروهای سبک 31 مرکز معاینه فنی با 41 خط  و در بخش خودروهای سنگین و دیزیلی نیز پنج مرکز با پنج خط فعال بوده و 2 مرکز نیز در دست احداث است. 

آرامون از رشد 20 درصدی صدور برگ معاینه فنی در سال 97 خبر داد و افزود: سال گذشته 445 هزار و 342 برگ معاینه فنی صادر شده که نسبت به سال 96 افزایش 20 درصدی داشته است.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات از محل جرایم رانندگی اخذ شده در استان‌ نیز گفت: در حوزه اصلاح و ایمن سازی معابر و آموزش های همگانی  در راستای کاهش حوادث رانندگی تامین اعتبارات مورد نیاز از مهمترین برنامه هایی است که به رغم اعمال قانون و اخذ جرایم رانندگی که در سال‌های 92 تا 97 قابل توجه بوده و متاسفانه تخصیص آن در سطح کشوری متناسب با جرایم اخذ شده نیست که با توجه به اهمیت و ضرورت اجرایی شدن برنامه های عمرانی و فرهنگی در این بخش بازنگری در این خصوص بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار