معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز مهمترین ابزار پدافند غیرعامل را اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: از دست دادن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بزرگترین آسیب در حوزه پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۷۵۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 20 June 2019

سعید ناجی با بیان این مطلب در اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سال جاری اظهار داشت: در کنار تمامی اقدامات و برنامه های انجام شده در موضوع پدافند غیرعامل، نباید از اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی غفلت کرد چرا که تهدیدات و توجهات بیگانگان تاثیرات خود را در همه حوزه ها برجای می گذارد. وی افزود: در این راستا حفظ و حراست از نیروی انسانی از جمله مدیران و مسئولان به عنوان عناصر مهم در موضوع پدافند غیرعامل مقوله بسیار مهمی است که متاسفانه گاهی مورد بی توجهی قرار می گیرد. این مسئول با اشاره به اینکه هیچکس مصون از درگیری و اشتباه فاحش نیست، خاطر نشان کرد: هشدار و تذکر به موقع به نیروی های در اختیار، عوامل و مدیران در همه دستگاه ها و نهادها باعث می شود از سرمایه های اجتماعی به عنوان مهمترین عامل در موضوع پدافند غیرعامل حفظ و حراست لازم صورت گرفته و سرمایه 30 ساله نظام به هدر نرود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد: مراقبت های فردی، تذکرات به موقع، نظارت های انجام شده در کنار آموزش های تخصصی از محوری ترین موضوعاتی است که عدم توجه و دقت در آن می تواند امنیت ملی را با مشکل مواجه کند. وی گفت: در این راستا برگزاری جلسات منظم، هدفمند و با برنامه پدافند غیرعامل باید در دستور کار تمامی مدیران و نهادهای دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا بتوان برای این موضوعات مهم و اساسی تدابیر لازم را اتخاذ کرد.
پدافند غیرعامل، اعمال مدیریت های روزمره نیست 
بخش دیگری از سخنان ناجی به موضوع نگاه تخصصی به حوزه پدافند غیرعامل بازگشت. وی با بیان اینکه پرداختن به موضوعات مهم پدافند غیرعامل متفاوت از اعمال مدیریت های روزمره مدیران است، یادآور شد: مدیران و مسئولان دستگاه ها و نهادهای استان باید دقت نظر کافی به مقوله تخصصی پدافند غیرعامل داشته باشند چرا که جنس کار آن بسیار متفاوت از مدیریتهای روزمره و حتی مدیریت بحران است که باید با آموزش های تخصصی شناخت کافی از آن حاصل شود.
نوع شکل گیری جلسات در سطح استان مورد رضایت استانداری نیست 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه سخنان خود نوع شکل گیری جلسات در سطح استان را مورد رضایت استانداری ندانست و گفت: تجدید نظر در روند شکل گیری و برگزاری جلسات در استانداری باید بیش از پیش مورد توجه و دقت نظر مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد در این راستا عدم حضور فعال و پویای مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات پدافند غیرعامل استان توجیهی ندارد. وی افزود: ساختار اداری وزارت کشور و استانداری به لحاظ وظیفه ذاتی جلسه محور است و باید در حوزه های مختلف سیاست گذاری لازم صورت پذیرد بنابراین عدم حضور به موقع مدیران، بویژه در جلسات حساس استانی از جمله پدافند غیرعامل که لازمه آن حضور، توجه در خصوص اتخاذ تدابیر لازم و همچنین عملیاتی کردن برنامه هاست به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. ناجی تصریح کرد: در صورت عدم ترمیم و توجیه منطقی، با مدیران بی توجه به این مهم، برخورد لازم صورت می گیرد. گفتنی است در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به دلیل عدم حضور رئیس کمیته فناوری اطلاعات و بهداشت و درمان شورای پدافندغیرعامل استان البرز، از ارائه گزارش عملکرد کمیته ها از سوی معاونین دستگاههای مذکور خودداری و مدیران کل مربوطه را موظف به توضیح لازم در خصوص عدم حضور در این جلسه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار