رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی البرز اعلام کرد که اعضای باند انتشار فیلم های خشن در فضای مجازی توسط ماموران انتظامی این استان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۵۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 20 June 2019

سرهنگ عباس شاهی افزود: درپی انتشار فیلمی در فضای مجازی اینستاگرام در زمینه درگیری خشن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس اطلاعات استان البرز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با پیگیری های ویژه پلیسی مشخص شد که اعضای این باند با ایجاد درگیری با هدف زورگیری از اقدامات مجرمانه خود فیلم تهیه و درفضای مجازی منتشر می کردند.

شاهی خاطرنشان کرد که با کار اطلاعاتی پلیس، یکی ازاعضای این باند دستگیر که در اعترافات خود اذعان داشت که طعمه های خود را شناسایی و اقدام به زورگیری کرده و سپس فیلم تهیه می کردیم.

وی گفت: یکی ازشگرد زورگیری اعضای این باند تهدید با قمه، چاقو و ادوات دیگر بوده و هنگامی که قربانیان درمقابل آنها مقاومت می کردند ازشیوه اینکه شما در مقابل دوربین مخفی هستید، استفاده می کردند و درصورت عدم مقاومت وسایل شخصی را به سرقت می بردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز افزود: با اعترافات این متهم دیگر اعضای این باند نیز دستگیر و درمجموع هفت نفر در شهرستان ساوجبلاغ به دام قانون افتادند.

وی بیان داشت که با ساخت و انتشار این فیلم ها به ادعای خود ۵۰۰ هزار فالوور جذب کرده بودند.

شاهی تاکید کرد: پلیس برحسب وظیفه ذاتی خود افرادی که بخواهند چه درفضای حقیقی یا مجازی عرض اندام کنند و سبب سلب آسایش جامعه شوند پلیس بدون اغماض با آنان برخورد می کند.

رئیس پلیس فتا استان البرز نیز چندی پیش به این گونه افراد که درفضای مجازی موجب برهم زدن آرامش مردم می شوند هشدار داد.

سرهنگ محمد اقبالی با اشاره به اینکه افزایش فالوور (دنبال کننده) یکی از شگردهای مجرمان مجازی است گفت: کاربران قبل از فالو شدن باید از عواقب آن مطلع شوند.

وی اضافه کرد: افراد سودجو با استفاده از ترفند انتشار برنامه های خاص و به تفکر خود جذاب تلاش می‌کنند کاربران را خود را افزایش و با خود همراه تا بتوانند به اهداف مجرمانه خود دست یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار