مسئول نمایندگی محیط زیست میاندورود گفت: سوزاندن مزارع کشاورزی در سطح شهرستان بیش از 90 درصد کاهش داشته و اگر درصدی هم وجود دارد به عمد نیست
کد خبر: ۷۵۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 21 June 2019

 این روزها فصل برداشت گندم در میاندورود است و گاها شاهد هستیم که کشاورزان بعد از برداشت گندم اقدام به آتش زدن کاه و کلش می‌کنند و حتی این کار باعث گسترش آتش سوزی و حضور ماموران آتش نشانی و مردم برای خاموش کردن آتش شده است.

آتش زدن کاه و کلش در زمان برداشت محصولاتی مانند، گندم، برنج و کلزا در مزارع دیده می‌شود که قطعا ضررهایی برای کشاورز خواهد داشت و نیاز است که این موضوعات به اطلاع کشاورزان برسد و آموزش لازم داده شود.

سید محمود هادیان مسئول نمایندگی محیط زیست میاندورود در این باره در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سوزاندن کاه و کلش اثرات منفی بر زمین‌های کشاورزی دارد و سوزاندن پسماندهای زراعی باعث بروز چالش‌های زیست محیطی مانند آلودگی هوا شده و علاوه بر این در حاصل‌خیزی خاک نیز اثرات منفی دارد.

هادیان بیان کرد: اگر پسماند کشاورزی به‌صورت درست استفاده شود بسیار مفید بوده و جای کود استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه پسماند شهرستان موضوع مطرح شده و نیز در حوزه آموزشی و فرهنگ سازی با همکاری جهاد کشاورزی میاندورود نسبت به سطح آگاهی عمومی اقدامات خوبی شده است.

هادیان افزود: سوزاندن مزارع کشاورزی در سطح شهرستان بیش از 90 درصد کاهش داشته و اگر درصدی هم وجود دارد به عمد نیست که درصدی به‌دلیل بی‌توجهی رهگذران از کنار مزارع و جاده‌ها است.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه تلاش داریم در این حوزه با اطلاع رسانی در جهت کاهش این موضوع تلاش کنیم در صورت مشاهده با فرد خاطی طبق ماده 20 قانون هوای پاک برخورد خواهیم کرد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار