مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دریافت هرگونه وجه اجباری به غیر از شهریه مصوب در سامانه، زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس البرز ممنوع است.
کد خبر: ۷۵۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 23 June 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سالار قاسمی گفت: در سال تحصیلی 99-98 تعداد 680 مدرسه غیردولتی در البرز در سامانه شهریه امسال ثبت شده و 65 هزار دانش آموز البرزی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در خصوص میزان شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: در راستای اجرای الگوی تعیین شهریه این مدارس در سال تحصیلی 99-98 بخشنامه ای به مناطق تابعه ارسال شد که پس از بارگذاری اطلاعات ضروری (خود اظهاری) توسط مؤسسین و تأئید نهایی شورای تعیین شهریه مناطق، میزان هزینه دریافتی از اولیاء به عنوان شهریه توسط وزارت متبوع در سامانه مربوطه اعلام می شود. قاسمی خاطرنشان کرد: در صورتی که هر یک از اولیاء در خصوص اخذ مبالغی مازاد بر شهریه های قانونی اعتراض داشته باشد می تواند به صورت حضوری به کارشناسی های ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و کارشناسی های مدارس و مراکز غیردولتی مناطق مراجعه و یا به صورت غیرحضوری در سامانه (shekayat.medu.ir) نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند. وی در خصوص اخذ وجه اجباری هنگام ثبت نام در این مدارس اعلام کرد: به استناد بخشنامه صادره از وزارت متبوع، دریافت هرگونه وجه زمان ثبت نام غیر از شهریه مصوب در سامانه، ممنوع بوده و مدارس موظفند نسبت به انعقاد قرارداد شهریه دریافت شده از سامانه در دو نسخه اقدام کنند که یک نسخه از آن باید پس از مهر و امضای مدیر مدرسه در اختیار اولیاء قرار گیرد.
دریافت وجه نقد در قالب مشارکت اولیاء ممنوع است
قاسمی همچنین افزود: در مدارس دولتی نیز دریافت هرگونه وجه نقد در قالب مشارکت اولیاء و کمک به مدرسه (غیر از هزینه بیمه دانش آموزی و کتاب) هنگام ثبت نام ممنوع است و این گونه کمک ها در طول سال تحصیلی به صورت داوطلبانه و غیر اجباری و با واریز به حساب مدرسه قابل دریافت خواهد بود. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: اولیاء دانش آموزان مدارس دولتی نیز می توانند هرگونه شکایت در این زمینه را به دبیرخانه ستاد صیانت از حقوق اولیاء و دانش آموزان مستقر در کارشناسی های ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اطلاع دهند و یا با شماره تلفن های 32525657 و32563203 تماس بگیرند.
نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی صورت می گیرد
قاسمی در رابطه با نظارت بر عملکرد مدارس غیر دولتی اظهار کرد: تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی و نظارت بر عملکرد آموزشی و پرورشی و الگوی شهریه، از وظایف شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی مناطق به شمار می رود. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: در این راستا بخشنامه ای در خصوص تشکیل کارگروه های نظارت و بازدید در زمینه های مختلف از جمله نظارت بر نحوه ثبت نام و دریافت شهریه از سوی مدارس، در شورای نظارت ناحیه شهرستان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار