رئیس‌کل دادگستری استان البرز از صدور هفت و نیم سال حبس تعزیری، ۲۱ ماه انفصال‌ از خدمت و ۳۷ ضربه شلاق برای مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 23 June 2019

احمد فاضلیان در نشستی خبری، با اشاره به اینکه دادگستری استان با کمبود منابع انسانی مواجه است، اظهار کرد: ۵۸۸ پست مصوب قضایی داریم که از این تعداد ۲۷۴ پست بلا تصدی است.

وی با تأکید بر اینکه ۶۰ درصد کمبود نیرو مربوط به کادر اداری است، گفت: دو هزار ۶۶ پست مصوب اداری وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۴۳ پست بلا تصدی است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز بابیان اینکه در حوزه‌های عمرانی پیشرفت چشمگیری را شاهد هستیم، افزود: تا پایان سال ۹۳ کل فضای اداری استان ۳۵ هزار مترمربع بود درحالی‌که از سال ۹۴ تا پایان سال گذشته، ۳۰ هزار مترمربع به فضای اداری اضافه‌شده است.

فاضلیان با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۸ پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل می‌شود، عنوان کرد: ساختمان اداره کل دادگستری در آذر ۹۸ بااعتباری بالغ‌بر ۲۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه در بخش قضایی طی سال گذشته تعداد ۴۳۱ هزار ۶۴۵ پرونده به دادگستری واردشده است، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۴۲۱ هزار پرونده مختومه شده است.

سرقت تعزیری در صدر پرونده‌های مجرمانه است

رئیس‌کل دادگستری استان البرز بابیان اینکه استان البرز از حیث میزان ورودی پرونده‌ها نسبت به‌کل کشور رتبه ۱۱ را دارا است که این ورودی رقم بالایی است، گفت: نسبت به سال ۹۶ ورودی پرونده‌های قضایی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

فاضلیان با اشاره به اینکه طی دوماهه سال جاری شاهد ورود ۹۰ هزار و ۴۵۰ پرونده قضایی به محاکم استان هستیم، گفت: از این تعداد بیش از ۷۷ هزار پرونده مختومه شده است که این میزان نسبت به مدت دوماهه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه سرقت تعزیری در صدر پرونده‌های مجرمانه است، افزود: ۷۱۶ هزار مورد سرقت تعزیری آمار کل جرائم کشوری بوده که از این میان ۲۵ هزار فقره سهم استان البرز است که از حیث رتبه هفتم کشور راداریم.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز تأکید کرد: ورودی پرونده در استان برای سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر، ۱۷ درصد کاهش داشته است.

فاضلیان بابیان اینکه در حوزه ضرب‌وجرح عمدی با ۱۸ درصدی مواجه هستیم، میزان ورودی پرونده‌های مربوط به توهین به اشخاص در کشور را ۵۲ هزار پرونده اعلام کرد و گفت: ۱۲ هزار پرونده مربوط به استان البرز است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اعلام اینکه صدمه بدنی غیر عمد چهارمین جرم در کشور است، افزود: میزان ورودی پرونده‌های مربوط به این جرم ۴۳۰ هزار در کل کشور است که ۱۱ هزار پرونده سهم استان البرز است.

فاضلیان در بخش دیگری با تأکید بر اینکه از سال ۹۰ تا ۹۷، هزار و ۳۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی به دستور مراجع قضایی رفع تصرف‌شده است، ادامه داد: ۵۱۶ هکتار نیز با دستور مقام قضایی و منابع طبیعی رفع تصرف‌شده که ارزش کل این اراضی حدود ۶۹۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی بابیان اینکه هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به حالت قبل برگردانده شده‌اند، گفت: اراضی کشاورزی یادشده به دستور دادستان و مراجع قضایی آزادشده است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی به هفت و نیم سال حبس تعزیری محکوم‌شده است، گفت: ۲۱ ماه انفصال‌ازخدمت، ۳۷ ضربه شلاق و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی برای وی صادرشده است.

پرونده مطبوعاتی به‌اندازه انگشتان دست نیست

فاصلیان بابیان اینکه قاضی حکم داده ولی مجازات وی تعلیق شده است، ادامه داد: ما برای تعلیق اعتراض کرده‌ایم چون نوع اتهامات وارده به‌گونه‌ای نیست که قابل تعلیق باشد.

وی در ادامه این نشست بابیان این مطلب که پرونده مطبوعاتی به‌اندازه انگشتان دست نیست، گفت: پذیرای نقد منصفانه هستیم.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه فاصله نقد و تخریب بسیار نزدیک است، افزود: نقدی که موجب تخریب افراد یا مجموعه‌ای می‌شود قابل‌قبول نخواهد بود.

فاضلیان با اشاره به اینکه با مطالبی که دروغ و کذب وجود داشته باشد برخورد جدی می‌کنیم، اضافه کرد: خوشبختانه تعداد پرونده مطبوعاتی در استان البرز که منجر به برخورد جدی و صدور حکم شده است به‌اندازه انگشتان دست نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار