معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال البرز گفت: 85 درصد از واجدین دریافت کارت ملی هوشمند، برای دریافت این کارت ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۵۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 24 June 2019

رضا علیپور اظهار کرد: طبق بخشنامه ابلاغ شده، کارت ملی‌های قدیمی دیگر فاقد اعتبار است و مردم برای انجام اموراتی چون انجام عملیات بانکی و ... به کارت ملی هوشمند نیاز دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد از واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در البرز نسبت به ثبت نام برای دریافت این کارت اقدام کرده اند و به ترتیب کارت ملی برای آنها صادر می‌شود.

وی افزود: این افراد تا قبل از دریافت   کارت ملی می‌توانند با رسید کارت خود تمام اموری که نیاز به داشتن این کارت دارد را انجام دهند و به هیچ وجه دچار مشکل نخواهند شد.

این مسئول توضیح داد: 300 هزار البرزی واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هنوز برای دریافت این کارت ثبت نام نکرده‌اند که باید هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.

علیپور تاکید کرد: البته تعداد واجدین شرایط هر روز به دلیل فوت عده‌ای، رسیدن عده دیگر به سن دریافت کارت ملی هوشمند، مهاجرت و ... در حال تغییر است و آمار ثابتی در این خصوص نمی‌توان ارائه داد.

وی خاطر نشان کرد: مدت اعتبار کارت‌های هوشمند فعلی پنج سال لحاظ شده ولی اگر مشکلی پیش نیاید این مدت قابل تمدید است.

معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال البرز با اشاره به گلایه برخی نسبت به کیفیت نامناسب عکس‌های کارت ملی هوشمند گفت: عکس‌های این کارت‌ها زنده هستند و چهره واقعی فرد را بدون هیچ گونه روتوشی نشان می‌دهد تا احزار هویت دارنده کارت به راحتی ممکن باشد به همین دلیل به نسبت عکس‌هایی که در عکاسی گرفته می‌شود کیفیت پایین تری دارند ولی این امر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار