علی رمضانی اظهار داشت: اکنون بعد از جشنواره فرهنگی هنری آموزش و پرورش این رویداد مهم بیشترین مخاطب را در بین جامعه هدف دارد.
وی با اشاره به اینکه پرسش مهر ریاست جمهوری با سابقه و نوع رویکردی که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: موضوع پرسش مهر ۱۹ رئیس جمهوری «چه مهارتهایی را در مدرسه آموختید و در سال تحصیلی جدید چه انتظاراتی دارید» بود.
وی بیان داشت: پیرامون پرسش مهر نوزدهم ریاست جمهوری، بیش از ۹۰۰ نشست کاری و ۳۰۰ ساعت نشست درباره پرسش مهر از سطح منطقه تا ستاد در این وزارتخانه برگزار شد.
رمضانی هدف از اجرای پرسش مهر رؤسای جمهور را نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانشآموزان ذکر کرد تا دانشآموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.
وی تصریح کرد: پرسش مهر زمینه ساز رشد و پرورش آینده سازان کشور در راستای تحقق سازی آرمانهای ایران اسلامی است.
وی اضافه کرد: این پرسش که همواره از سوی رئیس جمهوری ایران در ابتدای سال تحصیلی مطرح میشود در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان مؤثر است که شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی آن به همه مدارس ارسال میشود.
رمضانی گفت: این پرسش در قالب مسابقات فرهنگی و هنری در رشتههای گوناگون و در سطح واحدهای آموزشی دورههای مختلف و دانشگاه فرهنگیان برگزار میشود.
وی مهمترین هدف پرسش مهر را در ابعاد مختلف تربیتی دانست و یاد آورشد: پرشس مهر ریاست جمهوری به دنبال به تحقیق واداشتن دانش آموزان و اولیا آنان در خصوص مسائل روز است.
رمضانی عنوان کرد: از دانش آموزان و فرهنگیان برتر در پرسش مهر ریاست جمهوری در قالب برنامههای استانی و کشوری تجلیل میشود.
وی ادامه داد: در نوزدهمین دوره پرسش مهر رئیس جمهوری البرز، ۸۷ هزار و ۸۲۵ فرهنگی و دانش آموز شرکت کردند که ۱۰۰ اثر برتر به دبیرخانه کشوری ارسال شد و حائز ۵ رتبه برتر کشوری شدند.