رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز از افزایش سه درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 25 June 2019

سرهنگ علی عسگری اظهار کرد: طی سه ماه گذشته بالغ بر چهار تن و نیم انواع مواد مخدر شامل دو تن و 650 کیلو تریاک، 790 کیلو حشیش، 37 کیلو مورفین، 166 کیلو هروئین و 20 کیلوگرم شیشه در استان کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: سه تن و 700 کیلوگرم  از این مواد کشف شده توسط پلیس استان و یک تن و 350 کیلوگرم هم در عملیات مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.

وی توضیح داد: طی این مدت حدود 222 نفر قاچاقچی و حامل مواد مخدر، 860 نفر توزیع کننده، دو هزار و 900 نفر نگهدارنده و دو هزار و 598 معتاد در استان دستگیر شده اند.

این مسئول توضیح داد: بیش از هزار نفر از این معتادان در حال حاضر در کمپ‌های اعتیاد طرف قرار نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: ستاد مبازره با مواد مخدر هزینه جمع آوری و نگهداری هزار معتاد را می‌دهد و حتی اگر شده این افراد شش ماه در کمپ‌ها بمانند تا اعتیاد خود را ترک کنند، هزینه آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره نظارت برگلخانه‌های استان برای مقابله با کاشت گل افزود: نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر گلخانه‌های سطح استان را بازدید می‌کنند تا از کاشت احتمالی گل جلوگیری کنند.

عسگری گفت: در کنار این، طی یک ماه گذشته یک مورد بازدید هوایی از مزاع و زمین‌های کشاورزی ساوجبلاغ و اشتهارد صورت گرفته تا رصد لازم در خصوص کاشت شاهدانه صورت بگیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: شورای شهر و روستا در مناطق مختلف باید همکاری لازم با پلیس مبارزه با مواد مخدر را صورت دهند تا اگر در محدوده ای شاهدانه و... کاشت می‌شود، در اسرع وقت اطلاع رسانی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون هیچ موردی مبنی بر کاشت گل در گلخانه‌های استان گزارش نشده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نظارت بر عطاری‌های استان ابراز کرد: در کرج 368 عطاری فعال است که 100 مورد از آنها مجوز دارند و مابقی فاقد مجوز هستند.

وی توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون دو مورد از این عطاری‌ها به دلیل فروش متادون، داروهای قاچاق و ... پلمب شده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکل البرز برای ساماندهی معتادان گفت: مشکل عمده برای ساماندهی این افراد نبود کمپ ماده 16 است که هر چند زمینی در این خصوص اختصاص داده شده و بودجه ای هم در نظر گرفته شده ولی احداث این فضا هنوز به نتیجه نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار