رئیس پلیس فتا استان البرز در خصوص عواقب زیانبار یک بازی جدید رایانه ای موسوم به «مریم» هشدار داد.
کد خبر: ۷۵۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 02 July 2019

طبق بررسی ها بازی مریم ساخت یک فرد با تابعیت کشور عربستان سعودی بوده که مشابه بازی نهنگ آبی ساخته شده که در بیینده ایجاد رعب و وحشت می کند.
سرهنگ محمد اقبالی افزود: چندی است که بازی مریم در بین نوجوانان و جوانان دست به دست می شود در حالیکه از اثرات مخرب آن اطلاعی ندارند.

وی اضافه کرد: سال گذشته شاهد آن بودیم که چگونه بازی نهنگ آبی در بین مردم به سرعت شناخته شد و تعداد بسیاری از مردم که بیشتر آنان نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۸ سال بودند جان خود را با این بازی از دست دادند.

رئیس پلیس فتا البرز ادامه داد: بازی نهنگ آبی اپلیکیشن و برنامه خاصی نداشت و در آن مراحل بازی طی پیام‌هایی به کاربران ارسال می شد اما در بازی «مریم» برنامه‌ها ی کاربردی خاصی وجود دارد که با متاسفانه در مارکت های معروفی همچون «گوگل پلی» و «آپ استور» به راحتی در اختیار افراد قرار گرفته است.

اقبالی افزود: به دلیل دسترسی راحت به این برنامه به طور قطع افراد بیشتری تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت که نیاز است تا برای جلوگیری از آسیب‌ها ی احتمالی، خانواده ها آن را شناخته و از گرایش فرزندان خود به آن جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: اصلی ترین شباهتی که باعث می شود بازی مریم و نهنگ آبی هر دو در دسته بازی ها ی خطرناک قرار گیرند، ایجاد ترس، دلهره، وحشت و تهدید کاربر است؛ ولی برخلاف بازی نهنگ آبی که هیچ گیم پلی خاصی در محیط بازی وجود نداشت و مراحل بازی نهنگ آبی در قالب یک سری دستورات در طی ۵۰ روز متوالی به صورت نوشتاری به کاربر داده می شد، در بازی مریم شاهد یک گیم پلی و خط سیر داستانی هستیم.

اقبالی گفت: داستان بازی از آنجایی شروع می شود که یک دختر جنگ زده ۹ ساله به نام مریم در جنگل گم شده است و از کاربر درخواست می کند تا او را به خانه اش برساند، اما در طی مسیر اتفاقات وحشتناکی را تجربه خواهد کرد که هیجان زیادی را به کاربر در حین اجرای بازی وارد می کند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار داشت: در ابتدای بازی اطلاعات مختلفی از کاربر درخواست می شود که از جمله آنها می توان به اسم کاربر، آدرس و اجازه دسترسی به صفحات مجازی اشاره کرد.

اقبالی گفت: تا زمانی که کاربر این اطلاعات را وارد نکند، اجازه بازی به او داده نخواهد شد، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این بازی دسترسی ها ی مختلفی را در گوشی های تلفن همراه درخواست می کند و می تواند به اطلاعات واقعی افراد تا حد زیادی دست پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه سبب می شود این بازی را در زمره بازی های خطرناک قرار داد، اتفاقاتی است که ممکن است بعد از اتمام بازی، گریبانگیر کاربر شود که به عنوان نمونه، پس از اتمام بازی، حدود ساعت سه بامداد، یک شماره ناشناس با کاربران تماس خواهد گرفت و عبارتی را به معنی اینکه «ما با تو هنوز کار داریم» به صورت رباتی پخش می کند و این عمل تکرار می شود و هر بار صداهای عجیبی برای کاربر پخش می کند تا کاربر را مجاب کند که او جن زده شده است.

وی اظهارداشت: گیم پلی بازی «مریم» بیشتر در رابطه با ارواح سرگردان و اجنه بوده و همین موضوع سبب می شود تا کاربرانی که دارای سن کمتر هستند، بیشتر وحشت زده شده و در طی تماس‌های مختلف و گاه و بی گاه بازی نیز به آنها القاء می شود که با اجنه در ارتباط هستند که متاسفانه این موارد در نهایت منجر می شود تا کاربر دچار وحشت شده و دست به کارهایی همچون خودکشی بزند.

برچسب ها: پلیس ، بازی کودکان ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار