مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز از شناسایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد صنعتی و خصوصی که از برق یارانه‌ای برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند خبر داده و گفته است: با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که حدود 50 تا 60 مگاوات از برق ما نیست‌ لذا ‌این برق چیزی جز راه‌اندازی سرورهای ماینری که برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌شود به مصرف نمی‌رسد.
کد خبر: ۷۵۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 03 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه استفاده از برق واحد‌های صنعتی برای استخراج ارز دیجیتال خلاف قانون است، بیان کرد: این واحدها رصد شدند، با بررسی تک‌تک نمودارهای مصرف برق این واحدها، با تولید ارز دیجیتال مصرف برق 14 الی 15 برابر می‌شود و این موضوع برای ما مسجل شد‌، این برق باید به شبکه و مصرف مراکز استراتژیک از جمله بیمارستان و مرکز درمانی برسد نه اینکه در این راه مصرف شود.

بهنام بیات اظهار کرد: تامین برق پایدار برای استان در فصل گرم سال تا حدودی سخت است و استفاده از دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال نیز بر مشکلات افزوده است.

مزارع استخراج ارز دیجیتال مجوز فعالیت ندارند و به صورت مخفیانه و زیرزمینی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کنند به همین دلیل شناسایی آنها کار ساده‌ای نیست.

وی ادامه داد: چون فعالیت این مزارع به نوعی غیر رسمی است باید کشف و شناسایی شوند تا امکان جلوگیری از ادامه فعالیت آنها فراهم شود.

وی توضیح داد: هنوز تعرفه خاصی برای فعالیت مزارع ارزهای دیجیتال توسط وزارت نیرو تدوین نشده به همین دلیل دستورالعملی صادر شده که بر اساس آن شرکت برق باید نسبت به قطع برق این مزارع به عنوان مراکزی که مبادرت به استفاده غیرمجاز از انرژی می‌کنند، اقدام کند.

وی اضافه کرد: فعالیت این مزارع بار شدیدی را به دوش شبکه برق می‌گذارد و در حقیقت مانع از دسترسی صنعتگران به برق مورد نیاز خود می‌شود.

بیان تصریح کرد: صاحبان این مزارع سود بسیار خوبی دارند و همین سود خوب این افراد را تحریک می‌کند که بدون اخذ مجوز در فضاهای مخفی که کشف آنها به سادگی صورت نمی‌گیرد، نسبت به استخراج ارز دیجیتال اقدام کنند.

وی با اشاره به تمهیداتی برای جلوگیری از فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی در دستگاه‌ها و ادارات استان اظهار کرد: بعد از نامه استاندار که کلیه دستگاه‌های اجرایی را مکلف به تعطیلی از ساعت 13:30 نمود، نامه‌ای به کلیه دستگاهای اجرایی ارسال کردیم که بر اساس آن دستگاه‌ها بعد از پایان ساعت اداری نسبت به خاموش کردن سرورها و کامپیوترهای خود اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر این، تیمی هم تشکیل شده که بازدیدهای موردی از دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ابراز کرد: بنا شده شرکت توزیع برق استان بار مصرفی دستگاه‌ها و ادارات استان را رصد و نتیجه را به استاندار گزارش دهد.

وی گفت: از مشترکین درخواست می‌شود در این شرایط از 12 الی 17 از نور روز استفاده و از تجهیزات پرمصرف استفاده نکنند تا بتوانیم از شرایط فعلی عبور کنیم و شاهد قطع مکرر برق نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار