دستگیری کلاهبردار اینترنتی که از طریق کانال تلگرامی و تبلیغات برای افزایش فالوور طعمه‌های خود را برای خرید شارژ رایگان ترغیب و از طریق بدافزارهای خاص اقدام به برداشت یک میلیارد ریال از حساب کاربران کرده بود.
کد خبر: ۷۵۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 04 July 2019

سرهنگ محمد اقبالی درباره جزییات این کلاهبرداری گفت که در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان البرز و اعلان شکایت مبنی بر دسترسی غیر مجاز به شبکه تلگرامی وی و فرزندش و برداشت غیر مجاز اطلاعات حساب آنها بلافاصله موضوع تحت بررسی قرار گرفت.
کارشناسان پلیس فتا با اقدامات ویژه پلیسی بر روی گوشی شکات موفق شدند بدافزار مخربی را شناسایی کنند که هنگامی که کاربران قصد خرید شارژ رایگان را داشته، بد افزار مورد نظر از طریق نرم افزار خرید شارژ رایگان وارد گوشی تلفن همراه آنها شده و به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کرده است.
کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از اقدامات تخصصی شماره تلفنی که اطلاعات گوشی شاکی و فرزندش به آن ارسال می‌شد را شناسایی کردند و مشخص شد شماره متعلق به خانمی در یکی از استان‌های غربی کشور است و بر اساس آخرین بررسی‌ها در حال حاضر در اختیار پسرش قرار دارد.
در ادامه رسیدگی به پرونده، متهم به پلیس فتا دعوت و در تحقیق از وی ابتدا منکر هرگونه جرم شد اما پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و به دسترسی غیر مجاز و برداشت از حساب ۳۰ نفر از شهروندان در سراسر کشور به میزان یک میلیارد ریال و تبدیل آن به ارز دیجیتال اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریه جزییات بیشتر این موضوع بیان داشت: متهم ابتدا از طریق کانال‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ برای افزایش فالوور در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده و پس از متقاعد کردن کاربران به نصب بدافزار از طریق درگاه بانکی به اطلاعات حساب (cvv و رمز دوم و …) آنها دسترسی یافته و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می‌کرد.
به گفته اقبالی تاکنون بیش از ۱۵ نفر از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.
رییس پلیس فتا استان البرز اعلام کرد چنانچه افراد با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند از آنها خواست برای پیگیری شکایت خود به پلیس فتا استان البرز در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.
او همچنین متذکر شد که با توجه به فعالیت گسترده کلاهبرداران در فضای مجازی، کاربران از دانلود و نصب برنامه‌های کاربردی از منابع ناشناس و ارائه اطلاعات حساب از درگاه‌های ناشناس و غیر مجاز خودداری کنند.

برچسب ها: پلیس ، دستگیری ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار